اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

مسجدجامع دوره تیموری تسوج مرمت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اتمام بخش عمده‌ای از مرمت مسجد جامع تسوج گفت: مسجد جامع دوره تیموری شهر تسوج بخشی از یک مجموعه ابواب‌البری تاریخی بی‌نظیر است که مرمت شده است.

مسجدجامع دوره تیموری تسوج مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی گفت: بندکشی در نمای آجری و سنگی و ایوان ورودی، سونداژ برای بازیابی کف اصلی در جبهه غربی، مرمت و بازسازی شش حجره دوره متقدم (دوره تیموری) بخش غربی مسجد، کفسازی آجری، مرمت لبه سنگی مصطبه دوره متقدم، مرمت و بازسازی میل‌ها و پشت‌بندهای سنگی دوره متقدم بنا از جمله کارهای انجام شده است.

وی با اشاره به بازسازی این مجموعه و تغییرات صورت گرفته روی بنا در دوره صفویه، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان همزمان با احیای میدان تسوج، دیگر عناصر تاریخی مجموعه مانند حمام، بستر میدان تاریخی و گنبد قنات را نیز مرمت و احیا می‌کند و همچنین خود مسجد جامع نیز در ارتباط با میدان مرمت می‌شود، به گونه‌ای که ارتباطش با شهر و بازار به صورت زنده و پویا حفظ شود.

محمدی اظهار کرد: اکنون مسجدجامع، گنبد قنات، محوطه مسجد و باغ تاریخی آن مراحل نهایی مرمت و احیا را پشت سر می‌گذارند که طبق زمانبندی‌ها تا پایان سال‌جاری این عملیات مرمتی به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: در سال‌های بعدی مرمت دیگر عناصر این مجموعه مانند تکمیل مرمت حمام و راسته‌های بازار تاریخی تسوج، کلیات میدان و حجره‌های طلاب ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول