اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد عنبرآباد:

22 کانون فرهنگی هنری در عنبرآباد فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد گفت: 22 کانون فرهنگی هنری در سطح شهرستان عنبرآباد فعالیت می‌کنند.

22 کانون فرهنگی هنری در عنبرآباد فعالیت می‌کنند

عباس امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عنبرآباد اظهار داشت: تمام انجمن‌های فرهنگی و هنری شامل رشته‌های قرآنی، شعر، موسیقی، تئاتر، عکس، نقاشی و ... در این شهرستان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه 22 کانون فرهنگی هنری در سطح شهرستان عنبرآباد فعالیت می‌کنند، افزود: روزانه بیش از یک‌هزار و 200 نفر در کلاس‌های کانون شرکت کرده و در رشته‌های فرهنگی مورد علاقه خود آموزش می‌بینند.

امیری تصریح کرد: در سال جاری سه جشنواره در سطح شهرستان با عنوان عفاف و حجاب، گویش محلی و امام علی (ع) برگزار شده که بازدیدکنندگان بسیاری داشته است.

وی همچنین از برگزاری جشن‌های ملی مذهبی از جمله ولادت امام علی (ع)، میلاد کوثر و جشن امام حسن (ع) با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد خبر داد و ابراز داشت: در شب‌های قدر نیز سه گروه تئاتر مذهبی در مورد زندگانی امام علی (ع) در سطح شهرستان نقش‌آفرینی می‌کنند.

امیری در ادامه از کسب مقام‌های نخست توسط شاعر عنبرآبادی عبدالرضا حسینی در جشنواره دفاع مقدس در استان کرمان و همچنین مقام نخست جشنواره شعر مادر در رابر خبر داد و عنوان کرد: در جشنواره امام علی (ع) مختص جنوب استان کرمان اسماعیل ملایی و مهدی جبالبارزی جزو سه نفر برتر بودند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد گفت: همچنین گروه موسیقی شهرستان در جشنواره موسیقی هلیل مورد تقدیر قرار گرفته است.

امیری خاطرنشان کرد: ساختمان این اداره با زیربنای 2 هزار و 300 متر و اعتبار بیش از یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان در هفته دولت آماده بهره‌برداری است.

وی اذعان داشت: این ساختمان دارای سالن آمفی‌تئاتر، گالری، کتابخانه، یک اتاق برای هر انجمن است و سایت اداری است.

امیری بیان داشت: کمبود اعتبارات فرهنگی هنری و مشکلات معیشتی هنرمندان از جمله مشکلات اصلی این اداره هستند.

وی از اخذ مجوز پنج کانون فرهنگی هنری در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این کانون‌ها شهرستان عنبرآباد داری 27 کانون فرهنگی هنری می‌شود.

امیری با تقدیر از همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی شهرستان با این نهاد عنوان کرد: امیدواریم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول