اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی خبر داد

فعالیت 250 کانون فرهنگی هنری در مساجد کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از فعالیت 251 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان کردستان خبر داد.

فعالیت 250 کانون فرهنگی هنری در مساجد کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در همایش استانی مقام و منزلت حضرت خدیجه کبری(س) که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در استان کردستان به دلیل تعدد مساجد هم‌اکنون 251 کانون عمومی در این مکان‌های مذهبی فعال هستند که بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، تا پایان امسال 50 کانون دیگر به این آمار افزوده خواهد شد.

وی افزود: 16 کانون از این تعداد کانون‌های فرهنگی فعال در سطح مساجد استان، تخصصی بوده و در زمینه‌های مختلف قرآنی، آی‌تی، ورزشی و فرهنگی فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه بستر فعالیت‌‌های اجتماعی در مساجد فراهم است، بیان کرد: توسعه کار در روستاها با دیدی متفاوت در کانون‌های فرهنگی و هنری انجام شده است.

میمنت‌آبادی توجه به برنامه‌های دینی و انتقال آن به نسل جوان را از خط‌مشی فعالیت‌های دینی در استان عنوان کرد و افزود: کانون فرهنگی هنری بلال حبشی روستای سراب قامیش از کانون‌های تخصصی عقاید اسلامی سطح کشور است که برنامه‌هایی را در راستای تقویت فعالیت‌های موثر فرهنگی، هنری با محوریت دین در این روستا برگزار می‌کند.

وی با اشاره به نقش موثر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در ارتقا شاخص‌های فرهنگی روستا، گفت: در سال‌جاری در راستای اجرایی شدن سیاست‌های اجرایی ستاد فعالیت‌های فرهنگی در روستاها، نهضت فرهنگی روستا با مشارکت مردم روستا شکل خواهد گرفت تا ضمن مقابله با هجمه‌های فرهنگی زمینه مشارکت بیشتر جوانان، زنان و مردان روستایی در کنار فعالیت‌های روستایی بیش از پیش فراهم شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان اصل رسالت و سیاست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را توجه به آموزه‌های قرآنی و اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: امسال سعی بر مشارکت بیشتر نوجوانان و کودکان در فعالیت‌های قرآنی از جمله حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم و طرح قرآنی 1446 شده است.

میمنت‌آبادی اهتمام مجدانه بر تحقق اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با مساجد را از دیگر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ذکر کرد و افزود: امسال در سال تولید ملی نیز توجه به بضاعت نیروی انسانی و سرمایه ایرانی در سرلوحه برنامه‌های کانون‌ها قرار دارد.

در این همایش از همسران شهدای گرانقدر رمضان 88، خانواده شهیده ناهید فاتحی‌کرجو شهیده شاخص کشور در سال‌جاری و شایسته درویشی حافظ کل قرآن کریم و دلنیا خالدی نویسنده نخبه روستایی تجلیل شد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول