اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاری ممتاز مصر:

هر خانواده باید یک قاری قرآن داشته باشد / مصر با توسل به قرآن به همه مشکلات پشت ‎پا می‎زند

خبرگزاری فارس: قاری ممتاز مصر گفت: مصر با تبعیت از فرامین اسلام و همت رئیس جمهور منتخب خود به تمامی مشکلات پشت ‎پا می‎زند.

هر خانواده باید یک قاری قرآن داشته باشد / مصر با توسل به قرآن به همه مشکلات پشت ‎پا می‎زند

سیدمحمدعلی راشدمحمود در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان در حاشیه محفل انس با قرآن کریم اظهار داشت: مادامی که از اسلام و قرآن و وجود فردی شایسته چون محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر بهره‎مند هستیم، پیروزی برای اسلام و مسلمانان قطعی و حتمی است.

وی در خصوص آینده کشور مصر اذعان کرد: بر اساس آیه "نصر من الله و فتح قریب" و اتکاء مردم به این آیه، پیروزی برای کشور مصر و ملت مسلمان خواهد بود البته این پیروزی نه تنها متعلق به کشور مصر بلکه به کل جامعه نیز تعمیم داده خواهد شد مشروط بر اینکه متکی به قرآن کریم و احکام نورانی اسلام باشد.

قاری ممتاز کشور مصر درباره انگیزه‎اش از حفظ قرآن بیان داشت: از سن هشت سالگی و با سفارش پدر و مادرم به تلاوت و حفظ قرآن کریم مبادرت ورزیدم هر چند این علاقمندی در خودم نیز وجود داشت تا اینکه همین روند ادامه پیدا کرد و از طریق گذراندن دوره‎ها و امتحانات متعدد در سن 17سالگی حافظ کل قرآن کریم شدم.

راشدمحمود به سفرهایی که به کشورهای مختلف دارد اشاره کرد و ابراز داشت: سال گذشته در ماه مبارک رمضان به ترکیه سفر داشتم و امسال نیز در ماه مبارک رمضان از اقصی نقاط کشور ایران سفر کردم.

وی توجه به مسائل قرآنی را در کشور عراق و جمهوری مصر بسیار مهم خواند و یادآور شد: مردم کشور عراق و جمهوری مصر بسیار علاقمند به حفظ قرآن هستند و معتقدند که در هر منزلی باید یک قاری قرآن وجود داشته باشد و این مهم باعث افتخار هر خانواده‎ای در شهرستان‎ها به خصوص روستاها محسوب می‎شود.

قاری ممتاز کشور مصر با بیان اینکه در این کشورها هر خانواده‎ای که از قاری قرآن بی‎بهره باشد احساس ناراحتی وجود دارد تصریح کرد: خانواده‎های کشورهای عربی حتی اگر از داشتن فرزند محروم باشند به پرورش کودکانی برای حفظ و تلاوت قرآن کریم مبادرت خواهند ورزید.

راشدمحمود اضافه کرد: اگر در ایران نیز چنین علاقه‎ای به قرآن کریم ایجاد شود بنا به سفارش مقام معظم رهبری برای تربیت 10 الی 15 میلیون قاری قرآن می‎توان از 30 الی 40 میلیون و حتی به اندازه تعداد ملت ایران قاری قرآنی داشت.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول