اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج اصناف شهرستان ورامین:

اصحاب رسانه در زمینه اطلاع‌رسانی منویات رهبری فعال‌تر شوند

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج اصناف شهرستان ورامین در آستانه روز خبرنگار از اصحاب رسانه درخواست کرد تا در زمینه اطلاع‌رسانی منویات رهبری فعال‌تر شوند.

اصحاب رسانه در زمینه اطلاع‌رسانی منویات رهبری فعال‌تر شوند

فتح‌اله فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، با اشاره به هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی دقیق و به هنگام از جمله مواردی است که همواره بزرگان بر انجام آن تاکید داشته‌اند و این رسالت بر عهده کسی جز اصحاب رسانه و قلم نیست که می‌توانند در این عرصه نقش کلیدی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه خطیر جامعه، رسانه و افرادی که قلم بر دست دارند تنها به اطلاع‌رسانی ختم نمی‌شود، افزود: یکی از عمده وظایف و رسالت‌های خبرنگاران فرهنگ سازی در جامعه است.

فرمانده بسیج اصناف شهرستان ورامین با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی گفت: برای رفع بسیاری از معضلات اجتماعی هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کنیم، چرا که در آن باره فرهنگ سازی نشده است، به‌عنوان مثال تعداد زیادی از هموطنان ما بر اثر نبستن کمربند ایمنی و یا سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند که اینها هزینه است و قسمت اعظم این هزینه نیز به عدم فرهنگ سازی صحیح باز می‌گردد.

وی عنوان کرد: اگر تمام اصحاب رسانه مانند رسانه‌های تصویری، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، نشریات و ... به خود بگویند هر روز به یکی از دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری در حد یک مطلب بپردازیم آن‌وقت ببینید چه سیل عظیمی از خوراک‌های فرهنگی آماده می‌شود، ببینید چه مقدار کشور آسان‌تر اداره می‌شود.

وی تشریح کرد: به‌عنوان مثال مقام معظم رهبری بیش از یک دهه پیش جنگ نرم را دیدند، هشدار دادند اما ما چه کردیم.

فرجی در ادامه بیان داشت: اگر ما روز شهادت شهید صارمی را به‌عنوان روز خبرنگار گرامی می‌داریم، اگر ما از شهید آوینی به‌عنوان سید شهیدان اهل قلم یاد می‌کنیم باید بدانیم وظیفه این قشر اهل قلم به مراتب سنگین‌تر می‌شود. باید جهاد کرد، امروز جبهه جنگ نرم نیاز به حضور جدی ایثارگران اهل قلم دارد، مبادا سکوت کنیم که همین قلم‌ها ما را بازخواست می‌کنند.

مدیر روابط عمومی شهرداری ورامین ابراز کرد: از خبرنگاران و جامعه عزیز خبری که اغلب در شهرستان ورامین از دوستان بنده هستند تقاضا دارم در زمینه منویات رهبری فعال‌تر عمل کنند، امسال را مقام معظم رهبری سال تولید ملی نام‌گذاری کردند.

وی با اشاره به سال تولید ملی خاطرنشان کرد: دیگر نباید نشریه ما چاپ شود و در آن از تولید ملی خبری نباشد، باید به هر بهانه مطلب بزنیم، یکی از کاستی‌ها در این زمینه انتقاد کند، دیگری راهکار ارائه دهد، آن یکی فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی را در جامعه ترویج نماید و ... فضا باز است.

فرجی در پایان از همکاری صمیمانه تمام اصحاب رسانه در شهرستان ورامین تشکر کرد و اظهار داشت: البته انصافا مطبوعاتی‌های ورامین ولایتمداری را ثابت کردند و گام‌های موثری در این زمینه برداشتند اما کافی نیست، باید پیش رفت، باید بر معضلات فرهنگی آنقدر پافشاری کرد تا از بین بروند، خستگی در این کار معنا ندارد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول