اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

هرکس کوچکترین زاویه‌ای با رهبری داشته باشد دروغگوست

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: هر فردی که بگوید از ولایت فقیه اطاعت می‌کند اما در مباحث سیاسی و یا اقتصادی، هسته‌ای و سایر موارد با مواضع رهبری کوچکترین زوایه‌ای داشته باشد بی‌شک یک دورغگو است و طرفدار رهبری نیست.

هرکس کوچکترین زاویه‌ای با رهبری داشته باشد دروغگوست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد که در صحن‌های بارگاه منور رضوی برگزار شد به پرونده 3 هزار میلیاردی اقتصادی اخیر اشاره و اظهار کرد: در جریان تعقیب پرونده 3 هزار میلیاردی که رقم آن به 700تا 800 میلیارد رسیده است 100نفر دست دارند اما در این میان سرکرده‌ها و عاملان دغل‌باز اصلی در این پرونده که اقدام به دست اندازی بیت‌المال کردند، هیچ مسئول عالی رتبه نظام وجود ندارد.

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: البته در جریان این پرونده عده‌ای از کاگزاران نظام که افراد عادی هستند در جریان پرونده دخیل هستند اما، هیچ مسئول عالی رتبه نظام که به نوعی تصمیم‌گیر نظام است وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: چگونه امکان دارد که مسئولان عالی رتبه نظام در این پرونده دخیل باشد، در حالی که قدرت اطلاعات و بصیرت نیز قاطعیت همین مسئولان نظام بود که سبب شد دست افرادی که می‌خواستند سودجویی از بیت‌المال داشته باشند را قطع کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به فتنه‌های دشمن در عملیات‌های روانی، گفت: خطری که در جامعه احساس می‌شود عملیات‌های روانی دشمن علیه نظام است که در این ارتباط و برای رسیدن به اهداف عملیات روانی خود از سوژه کردن افراد ناآگاه استفاده می‌کند.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به عملیات‌های روانی دشمن در تاریخ اسلام گفت: در تاریخ اسلام نیز دشمن از عملیات روانی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد که به نمونه آن می‌توان به خدعه‌های معاویه علیه امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد.

وی ادامه داد: معاویه در آن دوران نیز با نفوذ در میان یاران و خواص امام حسن مجتبی(ع) از آنان به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد.

عضو جلس خبرگان رهبری افزود: دسیسه‌های معاویه در راستای نشان دادن چهره امام حسن مجتبی (ع) به‌عنوان فردی خوشگذران بود.

علم‌الهدی ادامه داد: بر این اساس خدعه‌های معاویه تا جایی پیش رفت که حتی در میان خواص و دوستان و یاران شیعه امام حسن مجتبی (ع) نیز نفوذ کرد و آنان با وجود آنکه در ظاهر خود نشان می‌دادند که تابع نظر امام حسن مجتبی(ع) هستند اما در عمل با بینش سیاسی امام حسن مجتبی(ع) ایشان زاویه داشتند.

وی خطاب به مردم روزه‌دار مشهد، گفت: شما مردم که شیعیان امام حسن مجتبی(ع) هستید با بصیرت خود، ابزار و سوژه‌ای برای این افراد شایعه‌ساز در جامعه نمی‌شوید.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود به ولایت پذیری خواص و تبعیت آنان از ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: هر فردی که بگوید از ولایت فقیه اطاعت می‌کند اما، در مباحث سیاسی و یا اقتصادی، هسته‌ای و سایر موارد با مواضع رهبری کوچکترین زوایه داشته باشد بی‌شک یک دورغگو است و طرفدار رهبری نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: عده‌ای خواص خیال می‌کنند که به صرف اینکه بگویند که ما ولایت فقیه را قبول داریم و از ولایت فقیه تبعیت می‌کنیم، ولایت‌مدار هستند.

امام جمعه مشهد در ادامه افزود: این افراد اگر در عمل و بینش سیاسی خود ده‌ها کیلومتر با مواضع رهبری فاصله داشته باشند همان مشکلات دوران ولایت امام حسن مجتبی (ع) شکل می‌گیرد.

وی در ابتدای خطبه‌های امروز نمار جمعه مشهد به علم و دانش ایرانیان و توسعه این دانش پس از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: حضرت محمد در روایتی بیان داشتند که اگر علم و ایمان در ستاره ثریا باشد مردانی از فارس قادر به دستیابی از آن هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز و در عرصه توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران در بخش‌های علمی و فناوری آنچه که ملموس است این است که ایمان به همراه عشق و ارادت به اهل بیت(ع) در میان ایرانیان در آمیخته است و این خود عاملی برای رشد و شکوفایی ایران در عرصه‌های علم و دانش شده است.

وی گفت: ایران قبل از اسلام در مباحث علمی جایگاهی نداشته است اینکه اکنون به ایران قدرتمند در عرصه علمی مباهات می‌کنید باید به ایران اسلامی افتخار کنید چرا که در تاریخ ساسانیان و سلاطین ایران، این کشور در جایگاهی از علم و فناوری نبوده است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول