اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بویین زهرا:

151 هزار تن خربزه از مزارع بویین زهرا برداشت شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا گفت: در سال گذشته بیش از 151 هزار تن خربزه از مزارع این شهرستان برداشت شده است که این مقدار امسال افزایش می‌یابد.

151 هزار تن خربزه از مزارع بویین زهرا برداشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا مرتضی شعبان‌نژاد عصر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه بیش از 151 هزار و 772 تن انواع محصول خربزه در سال گذشته از مزارع و زمین‌های کشاورزی این شهرستان توسط کشاورزان و کارگران فصلی برداشت شد، اظهار کرد: در حال حاضر برداشت خربزه سال جاری از مزارع این شهرستان آغاز شده و انتظار می‌رود حجم بسیار بالایی از این محصول از بخش‌های مختلف مرکزی، رامند، شال و دشتابی از سوی کشاورزان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه کشت محصولات کشاورزی در این شهرستان نسبت به دو سال گذشته رشد بسیاری گرفته است، افزود: باید امیدوار‌ بود تا با حمایت‌های بیشتر مسئولان و مدیران این شهرستان عرصه برای افزایش دو برابری کشت و برداشت محصولات فراهم شود.

وی حمایت‌های دولت از بخش‌ کشاورزی را در پنج سال گذشته بی‌بدیل و چشمگیر عنوان و تصریح کرد: دولت و مسئولان با حمایت‌های ویژه خویش تاکنون نشان داد‌ه‌اند که توجه و حمایت خاصی را به مسئله تولید و سرمایه‌گذاری بخش داخل داشته و خواستار برطرف کردن مشکلات تولیدات داخلی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا با اشاره به ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار ویژه این شهرستان در تولید انگور و هنداونه بیان کرد: برداشت ده‌ها هزار تن از انواع محصولات باغی و زراعی در بخش‌های چهارگانه این شهرستان به خوبی نشان دهنده وجود ظرفیت‌های کار‌آمد در این منطقه است.

شعبان نژاد عدم همراهی و یاری مدیران کشاورزی در کشور از برخی پروژه‌ها را موجب افت آن طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با لطف خداوند متعال و پشتکار مسئولان تاکنون هیچ‌کدام از طرح‌ها و فعالیت‌های این اداره روی زمین نمانده و تمام کار‌ها طبق روال قانونی به پیش حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه ترویج آبیاری قطره‌ای باید در کشور با جدیت بیشتری پیگیری شود، بیان کرد: مسئولان و متولیان اجرایی باید با اصل قرار دادن این زمینه را برای آبیاری قطره‌ای و زیر فشار در مزارع و زمین‌های کشاورزی کشور برای افزایش تولید و برداشت محصولات فراهم کنند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول