اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره خبر داد

بهره‌مندی 92 درصدی روستاهای خرم‌دره از نعمت گاز

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: در حال حاضر 92 درصد از روستاهای شهرستان خرم‌دره از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی 92 درصدی روستاهای خرم‌دره از نعمت گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رحیم نوری‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران، این شهرستان را یکی از زیباترین شهرستانهای استان زنجان عنوان و خاطرنشان کرد: آب و هوای مطلوب و نیز وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مختلف در زمینه‌های مختلف، موقعیت ممتازی را به این شهرستان بخشیده است.

وی افزود: خرمدره به واسطه برخورداری از مواهب طبیعی به ویژه جنگل و طبیعت با صفا و بکر و نیز آب و هوای چهار فصل یکی از مهمترین مناطق دیدنی استان و حتی کشور به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان خرمدره تصریح کرد: خرمدره با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم از جمله راه‌آهن، آزاد راه و جاده ترانزیت و نزدیکی به پایتخت و مرکز استان و شهرک صنعتی 400 هکتاری واقع در شمال شهر موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

وی به گازرسانی روستاهای این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 92 درصد از همه روستاهای تابعه بهره‌مند از نعمت گاز هستند که در سال جاری و با ادامه و اتمام گازرسانی به پنج روستا این میزان به 98 درصد افزایش پیدا می‌کند.

نوری‌پور به شرایط شهرستان خرم‌دره در بخش فرهنگی و آموزشی اشاره و اضافه کرد: این شهرستان به لحاظ داشتن رتبه نخست درصد باسوادی استان زنجان و برخورداری از مراکز دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌های مناسب در شهر و روستا بستر بسیار مناسبی در زمینه‌های رشد و بلوغ فکری و علمی جوانان و نوجوانان این شهرستان محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان خرمدره از ایجاد دانشکده کشاورزی در خرم‌دره خبر داد و گفت: با نشستی که با مسئولان این دانشگاه در محل فرمانداری داشته‌ایم، همه مقدمه‌های اولیه ایجاد این دانشکده در شهرستان فراهم شده است.

فرماندار شهرستان خرمدره در ادامه به ظرفیت‌های بخش جاذبه‌های گردشگری شهرستان خرم‌دره اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان خرمدره به دلیل داشتن آب و هوای مطلوب و نیز ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل گردشگری و میراث فرهنگی موجود در این شهرستان موقعیت ممتازی را به این شهرستان بخشیده است.

وی افزود: این شهرستان به واسطه برخورداری از مواهب طبیعی به ویژه جنگل و طبیعت باصفا و بکر و نیز آب و هوای مناسب و  چهار فصل از مهمترین مناطق گردشگری استان زنجان به شمار می‌رود.

نوری‌پور تصریح کرد: ایجاد سایت پروازی و کمربندی گردشگری و باغهای وسیع میوه، کوچه باغ‌های قدیمی، کوه‌های همجوار، سدهای شویر و خلیفه‌لو و وجود بیش از 90 اثر و تپه باستانی شامل قلعه‌ها، محوطه‌ها و تپه‌های باستانی، غارها و گورستان‌های تاریخی شناسایی شده از دیگر موقعیت‌های منحصر به فرد شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش «روزی برای خرم‌دره» اظهار داشت: اهداف این همایش شامل شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان، بررسی موانع سرمایه‌گذاری و مشکلات واحدهای تولیدی و اطلاع‌رسانی سیاست‌های حمایتی دولت بود.

وی افزود: برگزاری این همایش فرصت بسیار مناسبی بود تا سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه با حضور در این همایش از ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان، شهرک صنعتی و سایر مکان‌های سرمایه‌گذاری بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول