اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره خبر داد

بهره‌مندی 90 درصدی جمعیت روستایی خرم‌دره از گاز طبیعی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: 90 درصد شهروندان روستایی در خرم‌دره از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی 90 درصدی جمعیت روستایی خرم‌دره از گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رحیم نوری‌پور صبح امروز در جمع مردم و مسئولان این شهرستان با اشاره به پروژه‌های ورزشی سه سفر گذشته هیئت دولت به شهرستان خرم‌دره اظهار داشت: چهار سالن ورزشی در سال‌های 89 و 90 به بهره‌برداری رسیده و دو چمن مصنوعی نیز آماده و تحویل داده شد.

وی افزود: اقدام‌های نهایی زمین چمن فوتبال در شمال خرم‌دره نیز در حال صورت گرفتن است و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک این پروژه نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه در بخش روستایی نیز احداث سالن‌های ورزشی را آغاز کرده‌ایم، گفت: ‌قصد داریم ورزشگاه‌های روستاهای بالای 2 هزار نفر جمعیت را آماده کنیم که در حال حاضر این مهم را در برخی روستاها نیز آغاز کرده‌ایم.

وی به توسعه کتابخانه‌های شهرستان خرم‌دره اشاره و تصریح کرد: یک کتابخانه در داخل شهر و دو کتابخانه نیز در روستاهای سو کهریز و نصیرآباد مورد افتتاح قرار گرفت که قصد داریم در روستاهای با جمعیت بالای 2 هزار نفر جمعیت کتابخانه ایجاد کنیم.

نوری‌پور در ادامه با بیان اینکه 92 درصد شهروندان روستایی در خرم‌دره از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، ابراز داشت: گازرسانی به روستای انجلین نیز در سوم خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد و چهار روستا نیز در مطالعات گاز استان قرار دارد.

وی به بخش راه اشاره و اضافه کرد: فقط یکی از راه‌های روستایی ما بدون آسفالت باقی مانده است که با آسفالت‌کردن این راه جشن آسفالت‌شدن تمام راه‌های روستایی را خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان خرم‌دره افزود: پیمانکار راه شمال نیز مشخص شده است و امیدواریم از اعتبارهای ملی این راه در زمان مناسب و زودتر از موعد مقرر به پایان برسد.

وی با بیان اینکه در تمام روستاهای ما به جزء روستای انجلین طرح هادی انجام شده است، عنوان داشت: 50 درصد خانه‌های روستایی شهرستان مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی به تشکیل ستاد توسعه بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: به منظور هماهنگی و پیگیری مصوبه‌های استاد اجرایی استان در شهرستان‌ها، ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان به اختصار ستاد اجرایی شهرستان نامیده شده و به ریاست فرماندار و با عضویت روسای اداره‌های متناظر با اعضای ستاد اجرایی استان در سطح شهرستان تشکیل می‌شود.

نوری‌پور افزود: بررسی درخواست‌ها و طرح‌های پیشنهادی اشخاص حقیقی و حقوقی در سطح شهرستان، اتخاذ تصمیم در زمینه واگذاری اراضی به صورت اجاره، حق بهره‌برداری و یا حق انتفاع در قالب طرح و تعیین میزان تسهیلات مورد نیاز هر طرح و معرفی به بانک عامل از وظایف ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان است.

وی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه بخش کشاورزی دارد، گفت: در کمتر از یک ماه تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان خرم‌دره در ادامه با اشاره به پروژه پتروشیمی خرم‌دره گفت: در صورت تکمیل این پروژه و نیز آماده‌شدن صنایع پایین‌ دستی بیش از 3 هزار شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول