اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا هفته دولت سال‌‌جاری تحقق خواهد یافت

بهره‌مندی روستاهای محدوده پارک جنگلی مکیدی کلیبر از گاز طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: روستاهای واقع در محدوده پارک جنگلی مکیدی تا هفته دولت سال‌‌جاری به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد.

بهره‌مندی روستاهای محدوده پارک جنگلی مکیدی کلیبر از گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ولی‌الله دینی عصر امروز در بازدید از روند اجرای پروژه‌های گازرسانی در منطقه کلیبر، با اشاره به موقعیت گردشگری و توریستی منطقه مکیدی اظهار کرد: پارک جنگلی "مکیدی" یکی از سرسبزترین مناطق جنگل‌های ارسباران بوده که با طبیعت بکر خود سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جلب کرده که همین امر لزوم حفظ این مناطق زیبا و ایجاد امکانات رفاهی و زیرساختی را مشخص می‌کند.

وی گازرسانی به جنگل‌های ارسباران را از اولویت‌های اجرایی در منطقه کلیبر دانست و ادامه داد: گازرسانی به این مناطق علاوه بر اینکه موجب صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست استان می‌شود زمینه لازم به منظور بهره‌مندی روستاهای محدوده پارک جنگلی مکیدی از نعمت گاز طبیعی را نیز فراهم می‌کند.

دینی تصریح کرد: روستاهای مکیدی، شجاع‌آباد، هجراندوست آغویه، علی‌آباد و اسکلو از روستاهای محدوده پارک جنگلی مکیدی است که با گازرسانی به این منطقه اهالی آن می‌توانند از نعمت گاز در صنایع تبدیلی کشاورزی و دامداری بهره‌مند شوند.

وی اعتبار اجرای پروژه گازرسانی به مناطق جنگلی مکیدی را 30 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: حفظ جنگل‌ها و مراتع و فضای سبز زمینه‌ساز تحقق توسعه پایدار بوده و نباید رشد، توسعه و ساخت و سازها موجب قربانی شدن منابع طبیعی و محیط زیست شود از این رو گازرسانی و توجه به این منطقه گامی بزرگ برای جلوگیری از تخریب منابع زیست‌محیطی و ارتقای حوزه گردشگری استان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراهم کردن شرایط توسعه گاز طبیعی در شهرستان کلیبر گفت: گازرسانی به این شهرستان با توجه به موقعیت سردسیر و کوهستانی آن با شتاب بالایی استمرار داشته و برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم به منظور رشد و توسعه خطوط گاز در این شهرستان اتخاذ شده به طوریکه هم‌اکنون چهار پروژه روستایی در چهار محور شهرستان کلیبر در حال بررسی و امکان‌سنجی است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول