اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران:

53 درصد خانوار روستایی کشور از گاز طبیعی بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران گفت: 53 درصد خانوار روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

53 درصد خانوار روستایی کشور از گاز طبیعی بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد بوجار‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقات نقاشی با موضوع مصرف ایمن و بهینه از گاز طبیعی در اردبیل اظهار داشت: 96 درصد خانوارهای شهری نیز از این نعمت بهره‌مند هستند به طوری که 920 شهر کشور و 12 هزار و 500 روستا از نعمت گاز طبیعی به صورت ملی بهره‌مند می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه صنعت گاز در کشور نقش بسیاری مهم و اساسی در توسعه دارد و به عنوان محور اصلی پیشرفت کشور محسوب می‌شود.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران به حوادث ناشی از گاز در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه بیش از 80 درصد حوادث ناشی از گاز طبیعی به دلیل استفاده نادرست از دود‌کش‌های وسایل گازسوز توسط مشترکان بوده است.

بوجار‌زاده وظیفه شرکت ملی ایران را پالایش، انتقال و توزیع گاز طبیعی اعلام کرد و گفت: ما بالاتر از حوزه وظایف خود برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی و جلوگیری از حوادث آن وارد عمل شده‌ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های دینی که نجات جان یک انسان به مثابه نجات یک جامعه است، یادآور شد: شرکت ملی گاز ایران با توجه به اقدامات انجام گرفته از طریق رسانه‌ها و دیگر اقدامات فرهنگی سعی در کاهش و به حداقل رساندن حوادث ناشی از گاز طبیعی می‌کند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران برگزاری اولین دوره مسابقه نقاشی با موضوع مصرف ایمن و بهینه از گاز طبیعی توسط روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل را از دیگر اقدامات برای آگاه‌سازی بیشتر خانواده‌ها از حوادث گاز طبیعی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم اختتامیه مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل به برگزاری اولین دوره مسابقه سراسری نقاشی با موضوع مصرف ایمن و بهینه از گاز طبیعی اشاره کرد و گفت: این مسابقه نقاشی در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار شد.

فیروز خدایی با اشاره به چهار محور مسابقه تصریح کرد: رعایت اصول ایمنی در مصرف گاز طبیعی و وسایل گاز‌سوز، صیانت، صرفه‌جویی و استفاده بهینه از گاز طبیعی، نقش و اهمیت صنعت گاز کشور در جهاد اقتصادی و نقش صنعت گاز در حفظ محیط زیست و توسعه ملی از محورهای اصلی این مسابقه بوده است.

وی افزود: از بین آثار راه یافته به این مسابقه 130 اثر از سراسر کشور به مرحله داوری راه یافت.

در این مراسم که مدیر‌عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای روابط عمومی‌های شرکت ملی گاز ایران و کارکنان و خانواده‌های این مجموعه حضور داشتند در رده سنی کودکان از مرضیه حاضری از نیر به عنوان نفر اول رده سنی کودک با 10 میلیون ریال، اهدای تندیس جشنواره و دیپلم افتخار تجلیل شد.

فاطمه جواد‌زاده از نمین در رده سنی کودک و کیمیا علومی از اردبیل در رده سنی کودک به عنوان نفرات دوم و سوم صاحب 5 و 8 میلیون ریال جایزه و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار شدند.

در رده سنی کودکان از میترا میکائیلی از نیر، فاطمه بیانی از اصلاندوز، با اهدای 3 میلیون ریال و لوح تقدیر تجلیل شد.

در رده سنی نوجوانان سید رویا صبح‌خیز از قم نفر اول و صاحب 10 میلیون ریال جایزه، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، لیلا جعفری از نمین به عنوان نفر دوم برنده 8 میلیون ریال جایزه و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، و زینب فرجی از نیر به عنوان نفر سوم برنده 5 میلیون ریال جایزه، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار شد.

در این رده سنی از رضا علیزاده از اصلاندوز و مهسا روحی از نمین با اهدای 3 میلیون ریال و لوح تقدیر قدردانی شد.

در رده سنی بزرگسالان هیئت داوران این مسابقات هیچ اثری را حایز رتبه برتر ندانست و به آثار ارسالی مینا شفاهی از کوثر و مهسا صدایی‌آذر از اردبیل به عنوان آثار شایسته تقدیر مبلغ 3 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر جشنواره اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اجرای برنامه‌های موسیقی و برپایی نمایشگاه از آثار ارسالی در نگارخانه مجتمع فرهنگی فدک اردبیل از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول