اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مهندسی شرکت گاز کردستان خبرداد

بهر‌ه‌مندی 560 روستای کردستان از نعمت گاز طبیعی

خبرگزاری فارس: معاون امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز کردستان از بهره‌مندی 564 روستای این استان از نعمت گاز طبیعی خبرداد.

بهر‌ه‌مندی 560 روستای کردستان از نعمت گاز طبیعی

شهرام مقبل در حاشیه بهره‌برداری از 16 پروژه گازرسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌های گازرسانی روستایی، تعداد روستاهای گازدار این استان  به 564 مورد افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها به مناسبت سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری در روستاهای شهرستان‌های سنندج، بیجار و بانه به بهره‌برداری رسیدند.

به گفته معاون امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز کردستان، دولت آباد، گرماش، امروله، سیاسران علیا و سفلی، کژی‌کران، منصوربلاغی، باینچقلو و چرمیله در شهرستان سنندج، مبارک آباد، باشوکی، قشلاق لو و کانی‌کن در شهرستان بیجار و روستاهای سونج و بنه‌خوی شهرستان بانه از جمله روستاهایی هستند که به جمع روستاهای گازدار کردستان می‌پیوندند.

مقبل در ادامه با اشاره به مصوبات سفر رهبری به کردستان در بخش گاز، افزود: گازرسانی به 400 روستا طی سال‌های 88، 89 و 90 در سطح استان از برکات سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان بوده است.

تحقق 99 درصدی مصوبات سفر مقام معظم رهبری در کردستان به گفته وی، از مجموع 400 روستای مصوب سفر رهبری تا‌کنون 308 روستا به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی گازرسانی 90 روستای دیگر نیز در دست اجراست.

معاون امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز کردستان با بیان اینکه 3 مورد از پروژه‌های مصوب سفر رهبری نیز در حال حاضر در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است، خاطرنشان کرد: در کل 99 درصد از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در بخش گازرسانی تحقق یافته است.

معاون امور مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز کردستان در پایان تصریح کرد: به منظور اجرای این 400 پروژه گاز‌رسانی در کردستان اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان اختصاص یافته است که تاکنون 100 میلیارد تومان از این بودجه، هزینه شده است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول