اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی محمودآباد:

ورزش همگانی زمینه‌ساز تربیت قهرمانان ملی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی محمودآباد با بیان اینکه این ورزش پایه و اساس دیگر رشته‌های ورزشی است، گفت: ورزش همگانی زمینه‌ساز تربیت قهرمانان ملی در همه رشته‌های ورزشی است.

ورزش همگانی زمینه‌ساز تربیت قهرمانان ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، نخستین جلسه هیئت ورزش‌های همگانی محمودآباد ظهر امروز در محل سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی محمودآباد در ابتدای این نشست بیان داشت:  توجه به ورزش همگانی از جمله اساسی‌ترین وظایف مسئولان و فعالان اجتماعی است. 

وی یکی از عوامل توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای را نیروی انسانی سالم و آموزش دیده دانست و گفت: ورزش همگانی به عنوان ابزار ایجاد شور و نشاط در بین عموم شهروندان نقش بسزایی دارد.

سید قاسم خاتم‌نژاد تصریح کرد: هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان باید زمینه‌ساز حضور و مشارکت عموم شهروندان در حوزه ورزش باشد و فعال‌سازی کمیته‌های ورزشی این هیئت در شهرستان محمودآباد می‌تواند کمک شایانی به توسعه همه‌جانبه این ورزش کند.

وی با بیان اینکه چارت سازمانی هیئت شهرستان تاکنون تدوین نشده است، اضافه کرد: در جلسه امروز ضمن تعیین روسای کمیته‌ها، تقویم برنامه‌ها نیز برای استفاده ارائه می‌شود.

خاتم‌نژاد ورزش همگانی را ورزش پایه دانست و افزود: این ورزش زمینه‌ساز تربیت ورزشکاران و قهرمان ملی است و با توجه به همگانی و عمومی بودن این ورزش، نیازمند توجه و اعتبارات مالی مناسب نیز است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی محمودآباد خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم و جغرافیای شهرستان و بهره‌مندی از مواهب الهی و طبیعی از جمله دریا باید ورزش‌هایی که می‌توان با توجه به این بافت جغرافیایی راه‌اندازی کرد را بیشتر مدنظر قرار داد و سایر ورزش‌ها را نیز در کنار آن فعال کنیم.

در ادامه این جلسه دبیر هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان محمودآباد نیز طی سخنانی گفت: آینده جامعه‌ای سالم و پویا نیازمند پرورش نسلی تندرست و سالم، آگاه، پرتلاش و توانمند است و یکی از مهم‌ترین راه‌های دستیابی و تحقق این مهم توجه به ورزش همگانی و قابل دسترس است.

محمد محتاطی با اشاره به گزینش مسئولان کمیته‌های ورزشی هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان گفت: انتظار می‌رود تمام مسئولان کمیته‌ها تقویم ورزشی هیئت را ظرف یک هفته تدوین کرده و خلاقیت و ایجاد برنامه‌های متنوع و پرنشاط که با اقبال عمومی خانواده‌ها همراه است و موجب توسعه و گسترش فرهنگ ورزش همگانی و همچنین مشارکت شهروندان و به‌ویژه جوانان می‌شود را در دستور کار خود قرار دهند.

محتاطی با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش صبحگاهی در ارتقای روحیه و شادابی شهروندان گفت: شهرستان محمودآباد جزو آن دسته از شهرهای استان به شمار می‌رود که هر صبح و عصر شهروندان آن به صورت انفرادی به ورزش می‌پردازند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ای که متوجه این هیئت در شهرستان است ساماندهی و راه‌اندازی ورزش صبحگاهی در شهرستان محمودآباد است.

این مسئول افزود: شهرستان محمودآباد به‌موجب بهره‌مندی از 10 دانشگاه و موسسه آموزش عالی باید حضور بیش از 10 هزار نفر دانشجو را قدر بشناسد و هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان در نظر دارد در شروع سال تحصیلی جدید نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان شهرستان محمودآباد را با هدف بهره‌مندی و کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی و توسعه ورزش در نسل امروزی برگزار کند.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول