اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ساخت اماکن ورزشی

کهگیلویه و بویراحمد خیر ورزشی‌ساز‌ ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان خیر ورزشی ندارد که بتوان با همت آن‌ها برخی زیرساخت‌های ورزش استان را تکمیل کرد.

کهگیلویه و بویراحمد خیر ورزشی‌ساز‌ ندارد

حجت‌الاسلام سید جواد خاضع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تأکید پیامبر اسلام و ائمه معصومین و بزرگان بر پرداختن به امر ورزش در جامعه بوده چرا که جامعه سالم با توجه بیشتر به ورزش محقق می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دولت کنونی در بحث ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در مقام عمل آمد و کاری کرد که تا سالیان سال رکوردی دست نیافتنی برای خود بر جای بگذارد.

خاضع به افزایش بی‌سابقه سرانه فضای ورزشی در کل کشور و در این استان اشاره کرد و گفت: سرانه فضای ورزشی تا قبل از این دولت در استان ما بسیار ناچیز بود که به همت دولت عدالت‌محور اکنون رشد چشمگیر و ده‌ها برابری داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به دو مشکل اساسی در راه توسعه ورزش این استان اشاره کرد و افزود: این دو مشکل یکی مربوط به نبود حامی مالی و دیگری در زمینه عدم وجود خیر ورزشی‌ساز در استان است.

خاضع تصریح کرد: اکنون به دلیل نداشتن صنایع و کارخانه‌های بزرگ در استان حامی مالی ورزش وجود ندارد که خود موجب ایجاد رکود در برخی رشته‌ها شده است.

این مسئول ادامه داد: برای نمونه اگر بخواهیم در رشته فوتبال بیش از آن چه که اکنون هست پیشرفت و افتخارآفرینی داشته باشیم نیاز به حامی مالی است که در استان ما چنین چیزی وجود ندارد.

وی گفت: در بحث خیرین نیز در استان ما به معنای خاص خود خیر ورزشی‌ساز وجود ندارد و این موجب شده که همه بار توسعه و تجهیز اماکن ورزشی بر دوش دولت باشد.

خاضع ادامه داد: فرهنگ‌سازی برای ورود خیرین به حوزه ورزش این استان بر عهده مطبوعات است و این اداره‌کل نیز رسانه‌های فعال در این حوزه را در ابعاد مختلف حمایت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه ثواب کمک به سلامت جسمی و روحی یک جوان بالاتر از هزاران کار دیگر است، تصریح کرد: خیرین بدانند که اگر جامعه‌ای سالم شد و جوانان آن به جای روی آوردن به مواد مخدر و سایر کارهای خلاف به ورزش بپردازند اجر دنیوی و اخروی آن غیر قابل شمارش و توصیف است.

خاضع گفت: امیدواریم که در هر دو زمینه حمایت مالی شرکت‌ها و صنایع و کمک خیرین ورزشی، عرصه ورزش استان ما جان تازه‌ای گرفته و جوانان با استعداد کهگیلویه و بویراحمدی از این پس در صحنه‌های ملی و بین‌المللی خوش بدرخشند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول