اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌‌رضوی:

رسانه جزو ماهیت و اصل جدا‌یی ناپذیر ورزش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی گفت: رسانه جزو ماهیت ورزش و از آن جدا ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدعلی‌اکبر هاشمی‌جواهری صبح امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس اظهار کرد: ورزش و رسانه مکمل همدیگر هستند و اگر رسانه را از ورزش از یکدیگر جدا شوند به اصل ورزش لطمه خورده وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی هم بدون رسانه دیده نمی‌شود، ادامه داد: رسانه‌ها تاثیر زیادی در ورزش و ورزشکاران دارند و خبرنگاران باید نسبت به تاثیر مطالب و اخبار خود آگاه باشند و با آگاهی به انتشار گزارشات خود بپردازند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه از بدو حضور در ورزش خراسان‌رضوی به دنبال ایجاد انسجام میان رسانه‌ها و ورزش بوده است، تاکید کرد: تلاش کردم مسائلی که در گذشته مطرح بود را از بین ببرم تا ارتباط ورزش و رسانه سامان بگیرد و در یک چارچوب و اصول درست این ارتباط برقرار شود.

وی افزود: به تازگی هیئت موسسی از جمع خبرنگاران ورزشی استان خراسان‌رضوی تشکیل شده است تا این صنف خبرنگاران ورزشی استان بتوانند از حق و حقوق خبرنگاران ورزشی دفاع کنند.

جواهری با اشاره به شرایط شغلی خبرنگاران خاطرنشان کرد: همیشه می‌گوییم که خبرنگار باید سالم باشد و به حواشی نپردازد، این گفته به این معنا نیست که نباید به خبرنگاران توجه کرد بلکه خبرنگاران نیاز به توجه دارند تا شأنیت آنها حفظ شود.

وی افزود: استان خراسان‌رضوی و مشهد بهترین خبرنگاران ورزشی را دارد و ما هم در تلاشیم شرایطی را ایجاد کنیم که خبرنگاران استان به جایگاه خود در کشور دست پیدا کرده و شأنیت آنها هم حفظ شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی ورزش در استان راه‌اندازی شده است که در ابتدا 5 رشته در آن جذب دانشجو دارد و یکی از آنها خبرنگاری ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: استان ما به اندازه کافی از حاشیه‌ها و تخریب متضرر شده است و دیگر باید به اصل موضوع ورزش پرداخته شود.

وی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان استان وظایف سنگینی در این دو حوزه دارد و اخبار و گزارشات رسانه‌ها در این دو حوزه نیز تاثیر بسیار زیادی بر ذهن جوانان می‌گذارد بنابراین خبرنگاران باید در نحوه اطلاع‌رسانی خود دقت بیشتری داشته باشند.

هاشمی‌جواهری ادامه داد: هنگامی که اداره‌کل تربیت‌بدنی و اداره‌کل جوانان استان با یکدیگر ادغام شدند، تربیت‌بدنی 350 کارمند و اداره جوانان تنها 5 نیرو در استان داشت.

وی ادامه داد: درست است که سازمان جوانان سازمانی کوچک بود اما وظایف و رسالت بسیار سنگینی دارد و برای موفقیت در این حوزه نیاز به همراهی همه به خصوص رسانه‌ها داریم.

در ادامه این نشست سیدامیرعلی میررضوی، مدیر دفتر خبرگزاری فارس در مشهد با بیان اینکه رسالت رسانه اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف است، تاکید کرد: خبرگزاری فارس همواره توجه خاصی به انجام رسالت‌های خود داشته است و کادر جوان نیروهای این خبرگزاری همواره به دنبال خدمت به مردم‌ و انعکاس صحیح اخبار و رویدادهای استان است.

وی افزود: این خبرگزاری در حوزه ورزش فعالیت خوبی دارد و خبرنگاران ورزشی خبرگزاری فارس ارتباط مناسبی با مدیران حوزه ورزش و ورزشکاران و مربیان دارند و در جهت رشد و بالندگی ورزش استان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول