اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار خراسان‌رضوی به امضا رسید

استقرار دبیرخانه دائمی تقویت و ترویج معنویت در ورزش کشور در مشهد

خبرگزاری فارس: تفاهم‌نامه استقرار دبیرخانه دائمی تقویت و ترویج معنویت در ورزش کشور به امضای استاندار خراسان‌رضوی و رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای رسید.

استقرار دبیرخانه دائمی تقویت و ترویج معنویت در ورزش کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمود صلاحی در این مراسم از ورزش به عنوان یکی از پر مخاطب‌ترین عرصه‌ها یاد کرد و گفت: نقش تاثیرگذار ورزش در تقویت جسم و روح جوانان بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر اینکه پایتخت بودن مشهد مقدس به لحاظ معنوی بایستی در حوزه‌های مختلف نمود داشته باشد، افزود: با فراهم کردن زمینه‌های لازم بایستی مشهد به عنوان پایتخت معنوی ورزش کشور معرفی شود.

استاندار خراسان‌رضوی از متولیان امر خواست تا در جهت گسترش ورزشی متناسب با فرهنگ، آداب و رسوم مبتنی بر هویت اسلامی ایرانی این مرز و بوم برنامه‌ریزی کنند.

صلاحی ادامه داد: تقویت و معرفی هر چه بیشتر ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای با توجه به ریشه داشتن آنها در دین و آیین ما از جمله اقدامات موثر در این حوزه به حساب می‌آید.

صلاحی خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداختن به موضوعات ورزشی، باید تربیت مربیان ارزش‌مدار که بتوانند مفاهیم معنوی را از طریق ورزش به نسل جوان منتقل کنند مورد اهتمام مسئولان قرار گیرد.

استاندار خراسان‌رضوی به مدیرکل ورزش و جوانان استان فرصتی سه ماهه داد تا طرحی در خصوص توسعه و ترویج معنویت در ورزش با رویکردی ملی ارائه کند.

صلاحی اضافه کرد: این طرح پس از تصویب در دبیرخانه وارد فاز اجرایی می‌شود.

علیرضا صفارزاده رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از دایر شدن این دبیرخانه در مشهد مقدس گفت: بایستی از فرصت بی‌بدیل وجود مضجع شریف امام رضا (ع) برای نشر اخلاق اسلامی و فرهنگ ناب رضوی در عرصه‌های گوناگون از جمله ورزش عمومی و قهرمانی کشور بهره جست.

علی‌اکبر هاشمی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی نیز در این جلسه از ورزش به عنوان ابزاری برای صدور پیام انقلاب اسلامی یاد و اضافه کرد: برخلاف آنچه که برخی می‌پندارند ورزش مقوله‌ای فرهنگی و نه صرفاً صنعتی است.

وی اظهار کرد: غفلت از این مسئله در برهه‌ای از زمان موجب بروز آسیب‌هایی در ورزش کشور شده است.

هاشمی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا از ورزش به عنوان راهی برای تقویت معنویت در ورزشکاران استفاده کنیم.

اتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول