اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان اعلام کرد

رشد 93 درصدی بیمه‌های اجتماعی مددجویان در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از رشد 93 درصدی بیمه‌های اجتماعی مجریان طرح‌های خوداشتغالی در کردستان خبرداد.

رشد 93 درصدی بیمه‌های اجتماعی مددجویان در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی کردستان در سنندج اظهار کرد: تلاش در راستای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در این نهاد دنبال می‌شود.

به گفته وی، طرح پالایش مددجویان زیرپوشش به منظور احصای توانمندسازی آنان اجرایی شده و تمام نیازها و توانایی‌های مددجویان در این طرح با بهره‌گیری از مددکاران و مشاورین متخصص مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، طرح پالایش در راستای اجرای مصوبه مجلس و دولت مبنی بر خروج سالانه 10 درصد از مددجویان توانمند در این نهاد اجرا می‌شود.

موسی‌نژاد افزود: اجرای طرح پالایش زمینه‌ای هدفمند برای جبران نواقص شیوه‌های خدمت‌رسانی به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

به گفته وی، در سال گذشته  بیش از 50 درصد از مددجویان زیرپوشش این نهاد در شهرستان‌های مختلف استان مورد پالایش قرار گرفته و مابقی نیز در سال‌جاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

موسی‌نژاد مکانیزه کردن کارها و برنامه‌های حوزه اکرام را از دیگر مطالبات کمیته امداد از حوزه حمایت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه نیز در سال گذشته در سطح استان توفیقاتی داشتیم و  این روند با تلاش همکاران در سال‌جاری نیز ادامه داشته باشد.

به گفته وی، استان کردستان در بحث مکانیزه‌کردن حساب ایتام در حال حاضر جزو استان‌های برتر کشور است و این طرح با سرعت خوبی در استان در حال اجراست.

وی همچنین از مراجعه 87 هزار نفر به میز خدمت کمیته امداد کردستان در سال گذشته خبر داد و افزود: طی یک ماهه گذشته نیز بیش از 6 هزار و 494 نفر برای دریافت خدمات مختلف به میز خدمت این نهاد مقدس مراجعه کرده‌اند که به بیش از 4 هزار و 700 نفر از آنها در همان روز پاسخ گرفته‌اند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، میز خدمت در تمام شاخه‌های شهرستانی کمیته امداد و در مرکز استان راه‌اندازی شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراجعه کنندگان پاسخگویی می‌شود.

موسی‌نژاد کمبود نیروی انسانی متخصص با وجود تغییر ساختار را از مهم‌ترین نیازهای حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد در کردستان دانست و تصریح کرد: تخصیص اعتبارات ویژه به استان با توجه به سطح محرومیت و مرزی بودن استان از دیگر نیازهای این حوزه است که باید از سوی مسئولان مرکز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان به بهره‌مندی 51 هزار خانوار کردستانی از خدمات مختلف کمیته امداد در این استان اشاره کرد و تصریح کرد:

در حال حاضر 133 هزار نفر در قالب 51 هزار خانوار کردستان زیرپوشش برنامه‌های مختلف کمیته امداد قرار دارند.

به گفته موسی‌نژاد، 33 هزار خانوار از آمار ذکر شده را خانوارهای دارای زن سرپرست تشکیل می‌دهند که از خدمات مختلف کمیته امداد بهره می‌گیرند.

وی بیمه 2 هزار نفر از مجریان طرح‌های خوداشتغالی، بیمه 2 هزار زن سرپرست خانوار زیر 50 سال شهری، بیمه روستائیان در قالب بیمه روستایی و عشایری، اجرای نظام ارجاع پزشک خانواده را از جمله برنامه‌های کمیته امداد کردستان در راستای حمایت از مددجویان زیرپوشش عنوان کرد.

وی در ادامه از مسئولیت‌ در نظام اسلامی به عنوان امانت و فرصتی الهی برای خدمت به مردم و کسب رضای خداوند تبارک و تعالی دانست و افزود:  فلسفه پذیرش مسئولیت‌ها در نظام اسلامی خدمت صادقانه به مردم است و هر کس با این نگاه مسئولیتی را بپذیرد قطعا در انجام رسالتش موفق خواهد بود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) عناوین در نهاد مقدس کمیته امداد زیاد مهم نیست، اضافه کرد: آنچه در این نهاد بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد انجام وظایف به نحو احسن و تمام و کمال است.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول