اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد نیکشهر:

2500 نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در نیکشهر اطعام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد نیکشهر گفت: در طول ماه مبارک رمضان، بیش از 2 هزار و 500 نفز از نیازمندان شهرستان نیکشهر اطعام می‌شوند.

2500 نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در نیکشهر اطعام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، علی شهرکی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد احیای زکات در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: خیرین این شهرستان در سال گذشته مبلغی بالغ بر 225 میلیون و 75 هزار ریال به منظور کمک به نیازمندان منطقه در قالب سفره‌های آسمانی و سبد غذایی اهدا کرده‌اند.

وی افزود: خیرین نیکوکار می‌توانند نذورات نقدی خود را به حساب 1370800079106 نزد بانک سپه نیکشهر واریز کنند.

مدیران دستگاه‌های اجرایی و خیرین نیکوکار نیز در این جلسه، آمادگی خود را مبنی بر اعطا کمک‌های نقدی برای تهیه سبد غذایی به ارزش 192 میلیون و 500 هزار ریال اعلام کردند تا توسط ستاد اطعام و اکرام شهرستان بین مردم محروم منطقه در هفته اکرام و اطعام توزیع شود.

* توزیع 320 پرس غذای گرم بین ایتام سراوان 

مدیر کمیته امداد شهرستان سراوان نیز اظهار داشت: به مناسبت هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام، تعداد 320 پرس غذای گرم توسط حامیان و خیرین تهیه و تدارک دیده شد که برای افطار درب منازل ایتام تحت حمایت و خانواده‌های آنها اهدا و توزیع شد.

محمد مهدی میر لشکری بیان داشت: یکی از سنت‌های نیکوی برگرفته از اسلام در بین مردم کشور ما، فرهنگ میزبانی نیازمندان است.

وی تصریح کرد: در این ماه مبارک، انسان‌های مومن با پهن کردن سفره‌هایی نیازمندان را در روزی خانواده خود شریک می‌کنند به طوری که این عمل آنها حتی برای لحظه اندکی عرق شرمساری را از پیشانی والدین مستمند در مقابل فرزندانشان پاک می‌کند.

مدیر کمیته امداد سراوان با اشاره به اینکه باید اجرای این سنت حسنه در جامعه هر سال با‌شکوه‌تر از سال قبل برگزار شود، گفت: خوشبختانه عده زیادی از مردم میهن‌ اسلامیمان به خاطر تعلیم دیدن در مکتب ناب محمدی و قرار گرفتن در مسیر ولایت‌فقیه برای برپایی اینگونه مراسم‌ها پیشتاز هستند ولی برای اینکه سفره‌های اطعام سبب افزایش خیر و برکت‌ الهی در جامعه شود باید بیش از پیش در این زمینه فرهنگ‌ سازی شود.

میر لشکری افزود: رمضان فرصتی مناسب برای انجام کارهای خیر به عنوان باقیات صالحات است.

* توزیع 17 سری سبد غذایی بین مددجویان نصرت آباد

محمود میرامامی مدیر کمیته امداد شهرستان زاهدان گفت: در راستای ارج نهادن به سنت حسنه اطعام و افطار نیازمندان و پیروی از مولای متقیان حضرت علی (ع) این نهاد مقدس تعداد 17 سری سبد غذایی شامل مرغ، برنج، خرما، کنسرو ماهی، رب گوجه فرنگی و ماکارونی به ارزش 17 میلیون ریال با حضور شورای شهر نصرت آباد (از توابع شهرستان زاهدان) بین نیازمندان این منطقه توزیع کرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول