اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اسبق حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان:

جمعیت مستمری‌بگیران کمیته امداد کردستان 10 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: معاون اسبق حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان از کاهش 10 درصدی جمعیت مستمری‌بگیران این نهاد در استان خبر داد.

جمعیت مستمری‌بگیران کمیته امداد کردستان 10 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدامین شریفی ظهر امروز در مراسم معارفه معاون جدید حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان در سنندج اظهار کرد: تا پایان سال گذشته 5 هزار و 700 خانوار از زیرپوشش حمایت کمیته امداد خارج شدند که نسبت به برنامه ابلاغی از سوی مرکز 2 درصد بیشتر بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه پالایش مددجویان، توانمندسازی و خروج آنها از زیرپوشش حمایت‌های مستمر کمیته امداد کردستان در سال جاری هم ادامه دارد و این مهم تا رسیدن مددجویان به خودکفایی و توانمند شدن ادامه خواهد داشت.

به گفته معاون اسبق حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان، تعداد 22 هزار و 219 پرونده مددجویان در قالب طرح پالایش و ساماندهی در پنج شهرستان استان پایان یافته و در سایر شهرستان‌ها هم با پیشرفت 70 درصدی مواجه است.

وی در ادامه به یک سری اقدامات معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد در زمینه برخورداری مددجویان زیرپوشش اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 4 هزار و 491 مورد جهیزیه به مزدوجین زیرپوشش این نهاد در کردستان پرداخت شده است که نسبت به سال قبل از آن 70 درصد رشد داشته است.

شریفی تبدیل 60 درصد از اعتبار کمک‌های موردی کمیته امداد به تسهیلات قرض‌الحسنه را یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در کردستان خواند و آن را در راستای سیاست‌های نوین کمیته امداد دانست و گفت: برای نهادینه کردن پرداخت وام به جای تسهیلات بلاعوض تلاش می‌شود.

وی نظارت مستمر و هوشمند بر فعالیت واحدهای شهرستانی، توسعه فعالیت‌های بهداشتی و مدیریت بهتر بودجه درمان، انتقال مفاهیم و سیاست‌های نوین معاونت مرکز در سطح استان، فعال کردن کارگروه‌های داخلی و مستند کردن نظرات و اجرای راهکارهای حاصل از آن، تدوین و اجرای مجموعه راهکارها برای بهبود فرآیند پذیرش و مددکاری و تحقق 80 درصد اهداف کمی و کیفی برنامه ایتام را از دیگر اقدامات معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان تا پایان سال گذشته برشمرد.

معاون جدید حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان هم در این جلسه از مسئولیت به عنوان امانت نام برد و خیانت در آن را مستوجب عقوبت الهی خواند.

علیرضا افخمی خاطرنشان کرد: به یقین مسئولیت در نظام اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که باید بر اساس قوانین الهی و آموزه‌های دین از این مسند استفاده کرد.

گفتنی است در این مراسم با حضور معاون حمایت و سلامت کمیته امداد، از خدمات محمدامین شریفی قدردانی و علیرضا افخمی به عنوان معاون جدید حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان معرفی شد.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول