اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد عنوان کرد

بهره‌مندی 4 میلیون نفر از خدمات کمیته امداد / حمایت از یک میلیون زن سرپرست خانوار

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد از 4 میلیون مددجوی زیرپوشش در سطح کشور حمایت می‌کند.

بهره‌مندی 4 میلیون نفر از خدمات کمیته امداد / حمایت از یک میلیون زن سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌محمد ذوالفقاری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در سنندج اظهار کرد: یک میلیون و 700 هزار نفر از این تعداد از خدمات مستمر و 2 میلیون نفر نیز به صورت تک خدمتی و چند خدمتی از خدمات این نهاد مقدس بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 30 هزار نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد زنان سرپرست‌خانوار هستند که بخش عمده‌ای از آنان را زنان بالای 60 سال تشکیل می‌دهند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین از حمایت این نهاد مقدس از 600 هزار دانش‌آموز و 100 هزار دانشجو در سطح کشور خبر داد و گفت: سالمندی، فوت سرپرست خانوار، طلاق، بیماری‌های صعب‌العلاج و از کار افتادگی از مهم‌ترین مشکلات افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

به گفته وی، بیشترین عامل خروج مددجویان زیرپوشش نیز رفع مشکل مددجویان در فرایند مددکاری، پایان تحصیلات، ازدواج، اشتغال، متصل شدن به بیمه‌های اجتماعی دیگر و حقوق‌بگیری از طریق بیمه است.

* حمایت 615 هزار حامی از ایتام زیر پوشش کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در حال حاضر 270 هزار یتیم در سراسر کشور علاوه بر خدمات و حمایت‌های این نهاد مقدس، توسط 615 هزار حامی نیز مورد حمایت می‌شوند.

ذوالفقاری سرانه پرداختی به هر کدام از این ایتام را ماهیانه 52 هزار تومان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 142 میلیارد تومان توسط  حامیان به ایتام زیر پوشش این نهاد کمک شده است.

* بهره‌مندی 350 هزار خانوار مددجو از بیمه اجتماعی

وی به برخورداری 350 هزار خانوار زیرپوشش این نهاد از خدمات بیمه اجتماعی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح بیمه‌های اجتماعی به منظور توانمندسازی مددجویان با دریافت حق بیمه نیز در آینده صورت می‌گیرد.

به گفته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیش از 45 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد مستاجر و 12 هزار خانوار نیز دارای بیماران صعب‌العلاج هستند که رفع مشکل آنان می‌تواند گام ارزنده‌‌ای در راستای رفع محرومیت و فقر باشد.

ذوالفقاری توانمندسازی و خروج مددجویان زیرپوشش را از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد مقدس عنوان کرد و گفت: خروج سالانه 10 درصد از مددجویان از زیرپوشش خدمات مستمر با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در سراسر کشور دنبال می‌شود.

وی در پایان افزود: سالانه 100 هزار دختر و پسر جوان نیز به دلیل ازدواج و خوداتکایی خانواده‌ها از زیرپوشش خارج می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول