اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری بستک:

نقد منصفانه مهم‌ترین کارکرد رسانه‌ است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری بستک گفت: نقد منصفانه مبتنی بر نگاهی واقع‌بینانه، مهم‌ترین کارکرد رسانه‌ است.

نقد منصفانه مهم‌ترین کارکرد رسانه‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک،‌ فلکناز دهقانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بی‌شک از جمله پشتوانه‌های مهم خبرنگاران اعتمادسازی و امین بودن بین مردم با انعکاس اخبار حقیقی و شفاف است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی باید دقیق، سریع و به موقع باشد، ادامه داد: خبرنگاران چشمان بینا و زبان گویای افکار عمومی هستند و از جایگاه و مرتبه والا و ارزشمندی در سطح جامعه برخوردارند که حفظ این موقعیت کاری بسیار مهم و قابل توجه است.

سرپرست فرمانداری بستک تصریح کرد: نقد منصفانه مبتنی بر نگاهی واقع‌بینانه مهم‌ترین کارکرد رسانه‌هاست که تحقق این مهم مستلزم صداقت و بی‌طرفی فرد در تحلیل و بررسی شرایط و انعکاس رویدادها و وقایع در حوزه‌های مختلف است.

دهقانی افزود: خبرنگاران به واسطه کارکردهای متنوع و اثربخشی ویژه رسانه‌ها، نقش مهم و مؤثری را در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارند که ثمره آن نیز هوشیاری و افزایش سطح آگاهی مردم، تقویت وحدت و انسجام ملی در برابر توطئه‌های دشمنان است.

سرپرست فرمانداری بستک اخبار خبرنگار با صداقت را محبوب مخاطب جامعه دانست و تصریح کرد: انعکاس درست و صحیح اخبار و عملکرد مسئولان نظام در جامعه موجب دل‌گرمی مردم به انقلاب و نظام اسلامی خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس مسئولیت خبرنگاران سنگین، مهم و قابل توجه است که برای انجام این تعهد و رسالتی که برعهده دارند باید صادقانه و مخلصانه براساس واقعیت‌های موجود جامعه کار و تلاش کنند.

دهقانی در پایان با تأکید بر اینکه صداقت و بی‌طرفی در کار مهم‌ترین شرط موفقیت خبرنگاران است، گفت: این مهم موجب جلب اعتماد مردم به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه برای استمرار فعالیت‌ها می‌شود و هر چقدر میزان محبوبیت و اعتماد رسانه در میان مردم بیشتر باشد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک نیز ضمن تبریک این روز به خبرنگاران گفت: خبرنگار باید زبان گویای مردم باشد زیرا مردم به خبرنگاران اعتماد دارند و نسبت به اخبار منتشر شده توسط آنان واکنش نشان می‌دهند تا جایی که یک خبر کذب می‌تواند جامعه را متشنج کند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا شیبانی افزود: خبرنگاران باید موقعیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان را شناسایی کرده و آنها را برجسته کنند تا سبب جذب سرمایه‌گذار و عمران و آبادانی بیش از پیش شهرستان شوند، هم‌چنین باید مشکلات شهرستان را برای برطرف شدن انعکاس دهند.

در پایان از پنج خبرنگار فعال شهرستان بستک تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول