اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز:

رسانه جای افکار مسموم نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو از خبرنگاران خواست اجازه ورود افراد بی‌تعهد و غیرحرفه‌ای را به عرصه جامعه رسانه‌ای ندهند چراکه رسانه جای افراد بی‌تعهد و غیرحرفه‌ای با افکار مسموم نیست.

رسانه جای افکار مسموم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و اصحاب رسانه و با تاکید بر اینکه نباید آزادی مطبوعات با سخت‌گیری دستگاه‌های ذیربط خدشه‌دار شود، افزود: در عین حال نباید اجازه فعالیت رسانه‌هایی که اکثرا نیز سایت‌های خبرپراکنی وابسته به عناصر نامشخص و بعضاً مشخص است، داده شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رفتارهای غیرحرفه‌ای برخی رسانه‌ها در مواجهه با مسائل و اخبار مختلف موجب بدبینی مخاطبانشان شده و به مرور زمان مقبولیت آنها را از بین می‌برد.

رسانه‌ها اقتصاد را یاری کنند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تقدیر از نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در طرح موضوعات، معضلات و مسائل مربوط به اداره کشور، عنوان کرد: پردازش به موضوعات اقتصادی از سوی رسانه‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور موثر باشد پس باید بدون ابراز برداشت شخصی به این موضوع پرداخته و مسئولان را در تصمیم‌گیری‌ها یاری کرد.

سایت‌های غیرمتعهد اهداف متعالی جامعه را تهدید می‌کنند

وی در ادامه با انتقاد از خبرسازی و دروغ‌پردازی برخی رسانه‌های بی‌تعهد، گفت: خبرنگاران متعهد باید خرده رسانه‌هایی که به فکر حاشیه‌سازی و دروغ‌پردازی به جای انعکاس واقعیات هستند را از جامعه خود طرد کنند.

رحمانی ابراز کرد: مطبوعات و در کل رسانه‌ها رکن رکینی از نظام اجتماعی هر جامعه است و باید روز به روز قوی‌تر و پررنگ‌تر در جامعه حضور داشته باشند.

وی افزود: اما متاسفانه در سال‌های اخیر برخی سایت‌های غیر متعهد وارد جامعه رسانه‌ای کشور شده‌اند که این جامعه را از اهداف متعالی خود به دور کرده و وارد بازی‌های سیاسی و بی‌بنیان کرده است.

رسانه جای افکار مسموم نیست

رحمانی با تبریک مجدد روز خبرنگار به خبرنگاران زحمتکش از خبرنگاران خواست اجازه ورود افراد بی‌تعهد و غیرحرفه‌ای را به عرصه جامعه رسانه‌ای نداده و در مقابل رسانه‌هایی که به جای اطلاع‌رسانی دقیق به فکر حاشیه‌سازی و دروغ‌پردازی هستند نیز بایستند چراکه رسانه جای افراد بی‌تعهد و غیرحرفه‌ای با افکار مسموم نیست.

مطبوعات حس‌گرهای هشدار دهنده جامعه هستند

وی با اشاره به مشکلات مالی رسانه‌ها به خصوص مطبوعات، گفت: مسائل و مشکلات مالی در مطبوعات، حریت خبرنگاری و جامعه مطبوعات را به شدت تهدید می‌کند و باید مدیران مطبوعات با همکاری مسئولان ذیربط به فکر حل این مشکل باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اظهار کرد: در مطبوعات تبریز افراد توانمند زیادی وجود دارند اما در مقایسه با مطبوعات مرکز نواقص خاصی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که مطبوعات و مسئولان باید به فکر رفع آنها باشند و ما در این راستا آماده همه نوع همکاری هستیم.

وی با اشاره به نقش مطبوعات در بیان کاستی‌ها و مشکلات جامعه افزود: مطبوعات حس‌گرهای هشدار دهنده جامعه هستند و باید کار خود را با سهولت و آزادی بیشتری به انجام برسانند.

رحمانی با انتقاد از بودجه پایین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این وزارتخانه بسیار مظلوم واقع شده و جای تاسف است که کل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اندازه بودجه سد کرخه نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به سرانه پایین روزنامه و روزنامه‌خوانی در آذربایجان‌شرقی افزود: باید مشکلات مطبوعات به صورت اصولی حل شده و جامعه مطبوعاتی به سمت غنا حرکت کند.

فضای فکری مجلس برای حمایت از خبرنگاران مساعد است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در مجلس نهم فضای فکری و معنوی خوبی برای حمایت از خبرنگاران و رسانه‌ها فراهم است، البته تشکل‌های صنفی این قشر نیز همکاری تنگاتنگی با مجلس داشته و موضوعات و مسائل خود را به نمایندگان انتقال دهند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر طرح جامع رسانه‌ای کشور در دستور کار کمیسیون‌های مجلس قرار دارد که تصویب نهایی این طرح در صحن علنی تأثیر بسزایی در کاهش مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: قوانین خوبی از لحاظ بیمه خبرنگاران و تعرفه‌های مربوط به آن در کشور وجود دارد که دولت باید در کنار آن به بخش‌های هزینه‌ای و درآمدی نشریات بیشتر توجه کرده و تسهیلاتی را در این زمینه برای آنها در نظر بگیرد.

وی افزود: مجلس آمادگی دارد تا در صورت وجود نواقص قانونی در زمینه تسهیلات مربوط به خبرنگاران و نشریات، آنها را بررسی کرده و نسبت به رفع آنها از طریق تعامل با دولت اقدام کند.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول