اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

افتتاح نخستین پایگاه بسیج خبرنگاران در زاهدان

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز خبرنگار، نخستین پایگاه بسیج خبرنگاران سیستان و بلوچستان در شهرستان زاهدان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نخستین پایگاه بسیج خبرنگاران در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین پایگاه بسیج خبرنگاران استان در خانه مطبوعات اظهار داشت: با توجه به جنگ نرم سایبری و تهاجم فرهنگی، مسئولیت خطیر اصحاب رسانه‌ و مطبوعات در جامعه کنونی بسیار حساس و حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام عباس دانشی افزود: الگوپذیری از منش و روش علی (ع) نه‌تنها برای جهان اسلام بلکه برای کل پیروان ادیان الهی، مورد قبول بوده و پیروی از سیره آن امام بزرگوار در ارتقا سطح فرهنگ و اخلاقیات بشریت مفید است.

وی ابراز امیدواری کرد: پایگاه بسیج جامعه مطبوعات با مشارکت جدی و عملی همواره فعال و پویا حفظ شود تا در ارتقا سطح فرهنگی و ارزشی رسانه‌ها مثمر‌ثمر باشد.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان وجود 15 نشریه در استان را ناکافی دانست و تاکید کرد: سطح مطالعه در استان مطلوب نیست لذا باید آگاهی مردم افزایش یابد که این مهم از طریق رسانه‌ها امکان‌پذیر است.

* بسیج رسانه باید تحول ایجاد کند

جانشین فرمانده سپاه زاهدان نیز در ادامه این مراسم از اهمیت و نقش رسانه‌ها در امر اطلاع رسانی در جامعه سخن گفت و اظهار داشت: چنانچه این آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جایگاه حقیقی خود با توجه به ارزش‌ها و اهداف نظام اسلامی انجام شود در صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مفید و موثر خواهد بود.

عباس میری‌بنجار با اشاره به اینکه دیگر دوران جنگ سخت هوایی، زمینی و دریایی به پایان رسیده و در عصر اطلاعات تهاجم فرهنگی و جنگ نرم سایبری حملات مخرب‌تر در افکار عمومی دارد افزود: برنامه‌ریزی و هدف دشمن برای ضربه زدن به نظام بسیار گسترده، مداوم و مستمر است بنابراین باید هوشیارانه تدبیر و برنامه‌ریزی شود که در این زمینه رسانه‌ها نقش موثر و مهم و تعیین کننده‌ای دارند.

وی یادآور شد: با توجه به جایگاه ارزشی بسیج و رسانه، تغییر در باورها و ارزش‌های دینی و تغییر در افکار عمومی با همت بسیج رسانه امکان‌پذیر است.

جانشین فرمانده سپاه زاهدان از تدارک و وجود 700 برنامه مدون برای شبکه ماهواره‌ای در ارتباط با جنگ نرم از طرف سیاست‌مداران آمریکایی خبر داد و گفت: اینجاست که حساسیت و نقش آفرینی رسانه‌ها در مباحث حاکمیت و تعیین قدرت سرنوشت و هدایت افکار عمومی در عرصه اطلاع رسانی مشخص می‌شود.

میری‌بنجار تحریف و معکوس کردن واقعیت‌ها در اخبار، تأثیرگذار در ایجاد انفعال و بی اعتمادی دانست و تاکید کرد: خوراک را برای بسیج خبرنگاران رسانه باید از طریق تقویت آگاهی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آنان تهیه کرد تا رسالتشان به خوبی انجام شود.

وی تصریح کرد: ثبت وقایع حماسی جنگ طی سال‌های هشت سال دفاع مقدس را مرهون زحمات خبرنگاران هستیم.

در پایان مراسم، ابوالحسن میری مدیر مسئول هفته نامه زاهدان امروز طی حکمی، به عنوان فرمانده پایگاه بسیج خبرنگاران استان منصوب شد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول