اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

جلب اعتماد جامعه نخستین رسالت خبرنگار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: جلب اعتماد جامعه نخستین رسالت خبرنگار است.

جلب اعتماد جامعه نخستین رسالت خبرنگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش حجت‌الاسلام خداداد رضایی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران در آبپخش با تبریک به مناسبت هفته خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران در جامعه وظایفی خطیر و سنگین بر عهده دارند و کاری که مبلغان انجام می‌دهند را بر عهده دارند.

امام جمعه آبپخش خاطر نشان کرد: جامعه موظف است که به جایگاه خبرنگاران احترام بگذارد و خبرنگاران هم وظایفی در برابر جامعه بر عهده دارند که باید در مسیر آن گام بردارند و بیان دغدغه‌های مردم مهم‌ترین وظیفه‌ای است که خبرنگاران بر عهده دارند.

رضایی بیان داشت: اولین رسالت خبرنگاری در جامعه جلب اعتماد جامعه است و با دستیابی به این مهم است که خبرنگاران می‌توانند در انجام وظایفشان موفق باشند.

وی اضافه کرد: عامه مردم مخاطب خبرنگاران هستند و صحت و سقم اخبار و تطابق اخبار منتشر در نشریات در جلب اعتماد مردم بسیار اثرگذار خواهد بود.

امام جمعه آبپخش تصریح کرد: برخی از نشریات در بین اقشار جامعه از اقبال و مقبولیت بالاتری برخوردار است و صداقت و دقت در گفتار عاملی است که سبب شده نشریات به این مهم دست یابند.

رضایی بیان داشت: رشد و تعالی جامعه، خصوصا نسل جوان که بیشترین مخاطبان رسانه‌ها هستند از اهداف والایی است که ایشان باید مورد توجه قرار دهند و از ابزاری که در اختیار دارند، برای دستیابی به این هدف بهره ببرند.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در نبرد مقدس ایران اسلامی تاکید کرد: خبرنگاران در هشت سال دفاع مقدس نقشی مهم ایفا کردند و مستنداتی که از فعالیت‌های رزمندگان وجود دارد، نمودی از حضور خبرنگاران در تمامی عرصه‌های دفاع مقدس است.

خبرنگاران دیدگاه‌های شخصی را در کار خود دخالت ندهند

بخشدار آبپخش نیز در این مراسم ابراز داشت:‌ قلم دارای قداست و ارزش ویژه‌ای است و خداوند نیز در قرآن به آن قسم خورده و این امر نشان‌دهنده اهمیت و قداست قلم است و کسانی که قلم ‌به‌ دست هستند باید قدر و منزلت آن را پاس بدارند.

احمد خرم‌روز خاطر نشان کرد: امروز در عصر ارتباطات نقش و جایگاه خبرنگاران بیشتر نمود دارد و حضور خبرنگاران فعال در هر شهرستان می‌تواند در پیشرفت و رشد شهرستان تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران بر مدیران اجرایی و لزوم حضور همیشگی این قشر در صحنه خاطر نشان کرد: خبرنگاران باید با حضور همیشگی خود در واقع کاری کنند که مسئولان همواره پاسخگو باشند و بدون تردید حضور فعال خبرنگاران سبب می‌شود که مسئولان با دقت و وسواس بیشتری به انجام امور بپردازند.

خبرنگاران در واقع امانتداران جامعه هستند و از خبرنگاران شریف این دیار تقاضا داریم که در شرایط متفاوت رعایت امانتداری را بکنند و از روی دیدگاه‌های شخصی خود به نقد و خبرنویسی نپردازند.

وی یادآور شد: خبرنگار ناظری امین است که گزارش کار خود را به مردم می‌دهد و در واقع خبرنگار آیینه‌ای شفاف است که آنچه را می‌بیند و می‌شنود عیناً به مردم گزارش می‌دهد و خبرنگار باید رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

این مسئول اذعان داشت: البته رسالت خبرنگار مسلمان سنگین‌تر است و او باید در عرصه خبر نیز مسلمانی کند و این همان اخلاق روزنامه‌نگاری است و خبرنگاری امروز در واقع خبرنگاری ثانیه‌هاست و خبرنگاران ما باید در رقابت با خبرنگاران و رسانه‌های دنیا با تلاش بیشتر به سمت پیشرفت بیشتر حرکت کنند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول