اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قابل توجه مسئولان استانی و شهرستانی

دنا شهری که در آن خبر و خبرنگار محلی از اعراب ندارد

خبرگزاری فارس: با توجه به تجلیل از خبرنگاران در سراسر کشور به بهانه روز خبرنگار، در شهرستان دنا این روز فراموش شد که نشان از آن داشت خبر و خبرنگار به مانند همیشه در دیار دنا محلی از اعراب ندارد.

دنا شهری که در آن خبر و خبرنگار محلی از اعراب ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، رسالت خبرنگاران و نقش آن‌ها در جامعه بر کسی پوشیده نیست، نقش خبرنگاران در تحولات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی بسیار مهم است.

خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی هستند که جامعه را با حقایق و واقعیت‌های موجود آشنا می‌کنند، انعکاس و بازتاب حقایق و واقعیت‌ها در جامعه مرهون تلاش‌های بی‌وقفه اصحاب رسانه است.

خبرنگاران مشاوران امین و ناصحان مشفقی هستند که با ارائه مطالب و انعکاس حقایق در تحقق اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی یاریگر مسئولان خواهند بود.

خبرنگاران و صاحبان اندیشه و قلم در حقیقت منادیان آگاهی و دانایی و مروج حقیقت‌جویی و حقیقت‌گویی هستند و صداقت، دقت، شفافیت و هوشیاری از ویژگی‌های فعالان این عرصه است.

خبرنگاران رسالت خطیری بر عهده دارند زیرا ارتباط دائم آنها با همه اقشار و طبقات جامعه و نیز زیر نظر داشتن فعالیت‌های مختلف اقتضا می‌کند دقت، صراحت و صداقت را به همراه داشته باشند.

اخبار و رویدادها عامل تعیین‌کننده‌ای در نگرش‌ها، بینش‌ها و موضع‌گیری‌ها در جامعه بوده، بنابراین خبرنگاران سهم مهمی در چگونگی اتخاذ تدابیر و موضع‌گیری‌های جامعه می‌توانند داشته باشند.

خبرنگاران قادرند با نوع و فرم تنظیم اخبار، میزان توجه و اعتنا یا بی‌اعتنایی گروه‌ها و مسئولان را نوسان بخشند.

اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع یکی از وظایف خبرنگاران است تا ضمن ارتباط با مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، مسائل مختلف را به آگاهی جامعه رسانده و از حقوق افراد جامعه دفاع کرده و تلاش و فعالیت‌های نهادها در معرض قضاوت عموم قرار گیرد.

به هر حال ارتباطات امروزه به قدری حائز اهمیت است که گاهی عدم اعتنا به این مقوله مهم و یا بهره‌برداری نادرست و ناقص از آن می‌تواند تاثیر سوء بر جامعه داشته باشد.

بنابراین خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به عنوان عضوی از نظام ارتباطاتی می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی فرصتی است تا شرایط و زمینه‌های رشد و گسترش حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری مورد توجه و بحث و بررسی قرار گیرد.

متأسفانه در شهرستان دنا این روز فراموش شد و کسی سراغی از روزنامه و خبرنگاری نگرفت پس ما این روز را به خودمان تبریک می‌گوییم.

جالب‌تر از همه اینکه مسئولان استانی و شهرستانی همواره دم از توسعه در این استان می‌زنند و به دنای سرفراز می‌نازند فارغ از اینکه بخواهند دنا و عظمتش را با رسانه به کشور و حتی جهان معرفی کنند.  

آری عرصه مطبوعات و رسانه در دیار دنا همانند طبیعتش بکر بکر است و مسئولان نیز بهترین حالت را در سکوت و گنگی رسانه در این شهرستان دیده‌اند.

رسانه و مطبوعات اکنون در شهرستان دنا به یک دلسوخته عاشق همچون جبار باغچه‌بان نیاز دارد تا بتواند این کودک کر و لال را زبان بیاموزد.

بی‌زبانی مطبوعات در شهرستان دنا نه به واسطه عقب‌ماندگی این طفل معصوم است بلکه دلایل دیگری دارد که در وقت خود به آن پرداخته خواهد شد.

به امید اینکه حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری بتواند جایگاه اصیل و تاریخی خود را در این شهرستان پیدا کرده و خبرنگاران به کمک و رحمت خداوندی در مأموریت بزرگ خود در جامعه موفق و مؤید باشند.

--------------------------------------------------

علی نوری‌پور خبرنگار فارس در سی‌سخت

--------------------------------------------------

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول