اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ازنا:

حق‌گویی و حق‌طلبی از خصوصیات یک خبرنگار است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ازنا گفت: حق‌گویی و حق‌طلبی از خصوصیات یک خبرنگار است.

حق‌گویی و حق‌طلبی از خصوصیات یک خبرنگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از ازنا، محمدحسن مرادی عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران در ازنا گفت: نقش خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی، نقشی حیاتی و انکار نشدنی است.

وی افزود: در دنیای کنونی که همگان سرگرم کار خویش‌اند و چندان به عملکرد مسئولان و نقد و بررسی آنها توجه ندارند، این خبرنگاران رسانه‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند.

مرادی اظهار داشت: خبرنگاران از یک طرف درد دل مردم را می‌شنوند و به مقامات بالا انتقال می‌دهند و از سوی دیگر پاسخ‌های مسئولان را به آگاهی مردم می‌رسانند.

وی افزود: نقد عملکرد خوب یا بد مسئولان در رسانه‌ها، از دیگر وظایف خبرنگاران است که به بالندگی نظام و نیز پاسخ‌گو بودن مسئولان یاری می‌رساند.

مدیر آموزش و پرورش ازنا حق‌گویی و حق‌طلبی را از ویژگی‌های یک خبرنگار دانست و با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) گفت: پیامبر خدا در حدیثی فرموده است «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت‌گری نهراس» ویژگی حق‌محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق و خداترس است.

وی افزود: در مقابل سخن‌چینی، بدگویی و به جان هم انداختن مردمان از ویژگی‌های نکوهیده‌ای است که هر انسان عاقلی از آنها بیزاری می‌جوید، پس چه نیکوست که صاحبان بنگاه‌های خبری و نیز خود خبرنگاران همواره به دنبال واقعیت باشند و از جنجال‌آفرینی و بد کردن مردم با هم بپرهیزند.

مرادی در ادامه از خدمات اصحاب رسانه و مطبوعات در انعکاس خبرها و رویدادهای آموزش و پرورش قدردانی کرد و گفت: شما خبرنگاران بازوی توانمندی برای پیش‌برد اهداف عالیه تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین هستید و اخبار شما اصحاب رسانه موجب گشایش در نقایص و کمبودها می‌شود و اگر جایی پیشرفتی در کارها حاصل شده به واسطه همین حضور بصیرت‌مندانه شما خبرنگاران بوده است.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران تجلیل کرد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول