اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

مقابله با ساخت‏وساز غیرمجاز نیازمند عزم همگانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: مقابله قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند نیازمند یک عزم همگانی است.

مقابله با ساخت‏وساز غیرمجاز نیازمند عزم همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد عصر امروز به همراه معاون عمرانی خود، بخشدار مرکزی دماوند و دیگر مسئولان این شهرستان با حضور در مسجد کُردر با مردم محلات کُردر و کوهان از محلات شهر کیلان دیدار کرد و از نزدیک مشکلات مردم این مناطق را مورد بررسی قرار داد.

وی در این دیدار گفت: مقام معظم رهبری توجه ویژه‏ای به ارائه خدمات به روستاها و مناطق محروم دارند که در دولت‏های نهم و دهم تجلی این توجه ویژه را شاهد هستیم.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: خدمات بی‏سابقه‏ای در طول سال‏های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مناطق محروم ارائه شده است.

قاسمی‏فرزاد به بررسی مشکلات مطرح شده از سوی مردم این محلات پرداخت و مشکل کم‏آبی را مسئله بزرگ محلات کُردر و کوهان عنوان کرد.

وی افزود: عوامل متعددی سبب شده‏اند تا این مشکلات به وجود آید که می‏توان به افزایش جمعیت، تغییرات زیست‏محیطی و مصرف بی‏رویه اشاره کرد.

فرماندار شهرستان دماوند ساخت و سازهای غیرمجاز را عامل دیگر کم‏آبی در منطقه دانست.

قاسمی‏فرزاد با بیان اینکه سرعت ساخت و سازهای غیرمجاز در برابر سرعت مقابله با این پدیده شوم بسیار بالاتر است، اظهار داشت: مقابله قاطع با این پدیده نیازمند یک عزم همگانی است.

فرماندار شهرستان دماوند از مردم خواست تا خودشان به مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز بپردازند؛ به صورتی که اگر ساخت و سازی در اطراف محل زندگی آنها اتفاق می‏افتد این موضوع را به مقامات مسئول گزارش کنند تا جلوی کار گرفته شود.

قاسمی‏فرزاد با گلایه از مدیران آبفای شرق استان تهران که در این جلسه دعوت بودند، اما حضور نداشتند، تصریح کرد: رفع مشکلات مردم در اولویت نخست است و هیچ توجیهی برای حضور نیافتن در این جلسه قابل پذیرش نیست.

وی مصرف آب سالم و بهداشتی را حق همه مردم دانست و خاطرنشان کرد: برطرف کردن این مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است و مشکل باید به صورت اساسی رفع شود تا در آینده نیز شاهد بروز چنین مشکلی نباشیم.

فرماندار شهرستان دماوند ضمن در نظر گرفتن فرصت یک ماهه برای مسئولان آبفا و منابع آب برای رفع مشکل اساسی این مناطق، بیان کرد: باید هرچه سریع‏تر و در این فرصت یک ماهه این مشکل به صورت ریشه‏ای بررسی و رفع شود.

قاسمی‏فرزاد همچنین از مردم روستا خواست تا از آب آشامیدنی فقط برای مصارف خانگی استفاده کنند و از این آب برای آبیاری باغ‏ها و مزارع استفاده نکنند و اگر در زمینه آب کشاورزی نیز مشکل وجود دارد، باید از طریق مراجع ذی‏ربط بررسی و رفع شود.

فرماندار شهرستان دماوند در ادامه به دیگر موضوعات مطرح شده در این برنامه ملاقات مردمی اشاره کرد.

وی افزود: موضوع آبیاری کردن باغ‏ها و مزارع به صورت قطره‏ای و مکانیزه به صورت ویژه در جلسات مختلف با مدیران استانی و کشوری مورد ارزیابی قرار گرفته و قول‏های مساعدی هم داده شده که اگر مزارع به صورت یکپارچه تجمیع شود، سهم کمک‏های بلاعوض دولت از 3.5 میلیون تومان در هر هکتار به 5.5 میلیون در هکتار افزایش یابد.

فرماندار شهرستان دماوند مشکل دوربرگردان شهر کیلان را از دیگر موضوعات مطرح شده، عنوان کرد و اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند موظف است، با مطالعه دقیق‏تر این مسیر را کوتاه کند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول