اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 15:

‌آموزش و فرهنگ‌سازی راهکار اساسی رفع آسیب‌‌ها است

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 15 گفت: راهکار اساسی رفع آسیب‌های ناشی از مراکز آلاینده در محلات جنوب تهران،‌ آموزش و فرهنگ‌سازی است.

‌آموزش و فرهنگ‌سازی راهکار اساسی رفع آسیب‌‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید احمد صفوی امروز در نشست شورای فرهنگی، ‌اجتماعی و ورزشی منطقه 15 که با محوریت مراکز آلاینده جنوب تهران برگزار شد، گفت: برای اینکه بتوانیم در جامعه سلامت، ‌ایمن و با نظم زندگی کنیم نیاز به رعایت قوانین داریم و تنها موضوعات سلبی نمی‌تواند مشکل را حل کند. آنچه که می‌تواند ما را به هدف نزدیک کند کارهای ایجابی است نظیر پروژه بزرگراه امیرالمومنین علی (ع) که مسیر به گونه‌ای طراحی شده که محرکی برای نوسازی بافت فرسوده محله اتابک باشد.

شهردار منطقه 15 خاطرنشان کرد: از طریق انجام فعالیت‌های عمرانی، ‌زیباسازی،‌ انتظامی،‌ بهداشتی و سلبی در قالب یک مجموعه برنامه‌ریزی شده می‌توانیم مراکز آلاینده و آسیب‌های ناشی از آن را کاهش دهیم و درصدد رفع آنها برآییم و نیز برای شغل‌های جایگزین و ساماندهی این گونه مشاغل برنامه‌ریزی کرده و در مجموع به سلامت جامعه و ایمن بودن آن دست پیدا کنیم.

در جلسه مذکور پژوهشگر محله اتابک وضعیت قبلی و فعلی محله اتابک را تشریح کرد و نمایندگان حاضر در خصوص راهکارهای حل این مشکل به تبادل نظر پرداختند.

این گزارش حاکی است،‌ ساماندهی مراکز در ضلع غربی شهرک خاورشهر (غنی‌آباد، محمودآباد) پس از شناسایی مراکز تجاری،‌ آموزش‌های فرهنگی – اجتماعی در سطح محله از قبیل آموزش چهره به چهره،‌ برگزاری کارگاه،‌ توزیع بروشور و ...، ارائه امکانات در مدت 15 روز جهت ساماندهی و پلمپ مراکز آلاینده توسط معاونت امور شهری و فضای سبز و ایجاد تعامل بین‌بخشی شامل نیروی انتظامی،‌ اداره بهداشت شرق تهران و شهرداری از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بود.

این مراسم با حضور معاونان امور اجتماعی و فرهنگی و امور شهری و فضای سبز منطقه،‌ مدیران ادارات ذیربط، سرکلانتری ششم ناجا،‌ نماینده پلیس راهبر،‌ مدیر عامل شرکت نوسازان جنوب شرق تهران، شهرداران نواحی یک و دو،‌ نماینده آموزش و پرورش، دبیران شورایاری و دبیران محله اتابک و مدیر محله و با هماهنگی اداره مطالعات معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار شد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول