اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه نخست سال جاری صورت گرفت

افزایش 2.5 برابری آموزش‌های طرح بها در سال جاری

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: 4 هزار و 660 نفر در دوره‌های آموزشی طرح ‌بها به منظور آشنایی با مهارت‌های احیای قلبی‌ریوی حضور یافتند که در مقایسه با سال قبل 2.5 برابر افزایش داشت.

افزایش 2.5 برابری آموزش‌های طرح بها در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان، مرتضی قادری اظهار کرد: تامین سلامت افراد جامعه در کشور ما همانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه‌ یافته امری همگانی است که حفظ و ارتقای آن اقدامات جمعی و مشارکت‌های بین بخشی تمام اعضای دولت و حضور آگاهانه‌ مردم را می‌طلبد.

وی بیان کرد: در بررسی‌های صورت‌ گرفته در کشورهای پر درآمد مشخص شد که 50 درصد از موارد مرگ آسیب ‌دیدگان حوادث ترافیکی جاده‌ای در مدت چند دقیقه‌ اول و در صحنه‌ تصادف یا حین انتقال به بیمارستان رخ می‌دهد، این موضوع نقش آماده‌سازی حاضران در صحنه‌ تصادف و یا نخستین کسانی که وارد صحنه می‌شوند و می‌توانند نقش بسزایی در حفظ حیات مصدوم ایفا کنند را مشخص می‌کند.

مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، انجام عملیات احیا، برقراری تماس با واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی و کمک به امنیت صحنه‌ تصادف را از جمله اقدامات موثر از سوی حاضران در صحنه حادثه دانست و تصریح کرد: از آنجایی‌ که در بسیاری حوادث، حتی در صورت فراهم بودن تمامی شرایط و امکانات برای نجات جان بیمار اورژانسی یا مصدوم، تنها به دلیل محدودیت زمان طلایی (چهار تا شش دقیقه)، این امکانات، کارآیی کافی را ندارد بنابراین باید ترتیبی اتخاذ کرد که بتوان به دلیل محدودیت در چنین شرایطی امکان ادامه‌ حیات را برای فرد مصدوم فراهم کرد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر، طرح بسیج همگانی آموزش احیا به منظور تحقق این اهداف، به صورت عملیاتی اجرا شد و نیروهای نظامی و انتظامی، امدادی (آتش‌نشانی و هلال‌احمر)، رانندگان حمل و نقل عمومی و مهمانداران هواپیما به ‌عنوان اولویت اول این طرح مطرح شدند.

مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تاکید کرد: دانش‌آموزان، فرهنگیان، اصناف، کارگران، بسیجیان، دانشجویان، طلاب، ورزشکاران و زنان خانه‌دار نیز از دیگر اولویت‌های این طرح هستند.

وی اظهار کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در بهار امسال 18 هزار و 640 نفر ساعت آموزش طرح‌‌ بها را برگزار کرد که در این دوره‌ها تعداد 4 هزار و 660 نفر با مهارت‌های احیای قلبی‌ریوی آشنا شدند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول