اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خوزستان خبر داد

آموزش مدیریت پسماند به برنامه‌ریزان هشت شهر استان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت پسماند برای برنامه ریزان شهری و روستایی هشت شهر استان خبر داد.

آموزش مدیریت پسماند به برنامه‌ریزان هشت شهر استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده گفت: به منظور ارتقای سطح آگهی و دانش زیست محیطی کار‌شناسان و برنامه ریزان امور شهری و روستایی، «دوره‌های آموزشی مدیریت پسماند» به صورت منطقه‌ای در هشت شهر استان خوزستان برگزار شد.

وی افزود: شهرهای آبادان، بهبهان، دزفول، ماهشهر، شوش‌تر، مسجدسلیمان، ایذه و اهواز و شهرهای همجوار آن‌ها تحت پوشش این آموزش‌ها قرار گرفتند.

به گفته وی، این دوره‌ها شامل سرفصلهای علمی در زمینه مدیریت پسماند، تولید، جمع آوری، حمل و نقل، بازیافت و دفن بهداشتی زباله بوده که با بهره گیری از اساتید برجسته این رشته طی 10 روز در سطح استان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست همچنین نخستین مسابقه «دور ریختنی‌های دوست داشتنی» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز برگزار شد.

هدف از برگزاری این مسابقه فرهنگ‌سازی، گسترش و توسعه آموزش همگانی در راستای حفظ محیط زیست و توجه کودکان به مقوله پسماند در شهر اهواز است که بیش از 100 خانواده به همراه کودکان خود در آن شرکت داشتند.

این گزارش می‌افزاید: کودکان در کنار خانواده با استفاده از مواد دور ریختنی زندگی روزانه، (اعم از پلاستیک، کاغذ، ظروف غذا و...) کاردستی‌های جالب، زیبا و با ارزش قابل استفاده مجدد ساختند و جوایزی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز به آنها اهدا شد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول