اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح پزشک خانواده

90 درصد تعرفه‌های پزشکی توسط دولت پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: هزینه‌های درمانی تخصصی بیماران در سطح دوم در طرح پزشک خانواده شهری تا 90 درصد تعرفه‌های بخش‌های خصوصی و دولتی توسط دولت پرداخت می‌شود.

90 درصد تعرفه‌های پزشکی توسط دولت پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، محمدرضا مجدی اظهار کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده در صورت نیاز به بستری بیمارستان، تعرفه بستری در نظام ارجاع به نصف هزینه‌های پیش از این می‌رسد و از 10 درصد به پنج درصد کاهش می‌یابد.

وی افزود: با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری منافع زیادی متوجه سلامت مردم می‌شود و خدمات منسجم و مناسبی در زمینه پیشگیری و درمان ارائه می‌شود.

مجدی تصریح کرد: همچنین با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری منافع زیادی متوجه سلامت مردم می‌شود و خدمات منسجم و مناسبی در زمینه پیشگیری و درمان ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌ها تاکنون در شهرها ضعیف عمل کرده، پرداخت از جیب مردم برای درمان بالا بوده و تأمین هزینه‌های درمان برای تعداد قابل توجهی از مردم جزو مشکلات اساسی زندگی بوده و از هزینه بالایی که دولت متحمل می‌شود، نتایج مورد انتظار حاصل نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت:‌ برنامه پزشک خانواده شهری می‌تواند همه ابعاد سلامت را با افزایش سطح آگاهی مردم، مشارکت و هماهنگ بین بخشی و درون‌بخشی و کاهش پرداخت از جیب مردم ارتقا دهد و موجبات عدالت در سلامت و رضایت مردم و ارائه‌کنندگان خدمات سلامتی را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در این برنامه ویزیت پزشک خانواده و اکثر خدمات تیم سلامت در سطح اول از جمله تزریقات و سرم درمانی رایگان است و بیماران در سطح اول پس از ویزیت پزشک خانواده، داروهای تجویز شده تحت پوشش بیمه را نیز رایگان دریافت می‌کنند.

مجدی اظهار کرد: پزشک خانواده با توجه به بیماری فعلی و سوابق سلامت ثبت شده در پرونده الکترونیک سلامت هر فرد، بیماران را درمان می‌کند و در صورت لزوم به درستی به پزشکان متخصص ارجاع می‌دهد و مردم سرگردان نخواهند شد.

وی زیر پوشش بیمه قرارگرفتن همه افراد جامعه را از مزیت‌های مهم این برنامه دانست و گفت: کسانی که تاکنون بیمه نبوده‌اند می‌توانند با پرداخت هزینه بیمه کم و مناسب زیر پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار بگیرند.

وی دسترسی مردم به پزشک خانواده و تیم سلامت در اوقات مختلف و امکان گرفتن مشورت از آنها و دریافت خدمات کارشناسی تغذیه و روان‌شناسی را از مزیت‌های دیگر اجرا برنامه عنوان کرد.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول