اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا

ثبت‌نام پزشک خانواده در گچساران آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران گفت: ثبت‌نام طرح پزشک خانواده از فردا 15 مرداد در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی شهری این شهرستان آغاز می‌شود.

ثبت‌نام پزشک خانواده در گچساران آغاز می‌شود

ستار اسدپور صبح امروز در گفت‌و‌‌‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح پزشک خانواده همگام با دیگر شهرستا‌ن‌های کشور از ابتدای شهریور با زیر پوشش قرار دادن 100 هزار گچسارانی آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: بر اساس برنامه پزشک خانواده و سیستم ارجاع در این طرح، شهر دوگنبدان به 10 منطقه 10 هزار نفری تقسیم‌بندی شده است.

اسدپور از آغاز ثبت‌نام طرح پزشک خانواده از 15 مرداد در گچساران خبر داد و از مردم خواست تا نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

در طرح پزشک خانواده دغدغه تأمین ویزیت و دارو از بین می‌رود

رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران یادآور شد: برای هر 2 هزار و 500 نفر یک پزشک، دو ماما، دو کارشناس تغذیه و بهداشت محیط و یک روانشناس بالینی تعریف و پیش‌بینی شده است.

اسدپور با تشریح شرایط آغاز به کار طرح پزشک خانواده ابراز داشت: هر خانواده می‌تواند پزشک مورد نظر خود را انتخاب کند که اگر ظرفیت پزشک تکمیل شد، انتخاب از اختیار خانواده‌ها خارج شده و انتخاب پزشک به تشخیص شبکه بهداشت و درمان گچساران صورت می‌‌گیرد.

وی عنوان داشت: در این طرح بیماران با دریافت خدمات اولیه و سطح یک پزشکی دغدغه تأمین ویزیت و دارو را ندارند.

اسدپور بهره‌مندی همه افراد از خدمات طرح پزشک خانواده را یکسان اعلام و این طرح را گامی مؤثر در راستای ساماندهی امور درمانی عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران افزود: مردم برای ثبت‌نام در طرح پزشک خانواده در این شهرستان باید به مراکز بهداشتی و درمانی شهری، پایگاه‌های بهداشتی، کلینیک مهر، درمانگاه تأمین اجتماعی و مطب پزشکانی که در طرح ثبت‌نام کرده‌اند، مراجعه کنند.

اسدپور داشتن کد پستی 10 رقمی محل سکونت را برای ثبت‌نام در این طرح ضروری دانست و افزود: برای دستیابی به شماره کد پستی 10 رقمی محل سکونت به اداره پست مراجعه کرده و سپس نسبت به انتخاب پزشک مستقر در محدوده محل سکونت خود اقدام کنند.

وی دستیابی همه افراد جامعه به این خدمات بهداشتی و درمانی به طور عادلانه و یکسان را از دیگر مزایای اجرای طرح پزشک خانواده دانست و تصریح کرد: این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت و پوشش مطلوب‌تر خدمات بهداشتی و درمانی اقشار مختلف جامعه اجرایی می‌شود.

اسدپور زمان اجرای طرح پزشک خانواده در گچساران را ابتدای شهریور اعلام و خاطرنشان کرد: همکاری مردم برای اجرای مطلوب این طرح بسیار مؤثر و لازم است.

وی ابراز داشت: طرح پزشک خانواده همه خدمات پزشکی را ساماندهی کرده و حرکتی مهم به سمت عدالت است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول