اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبر داد

اختصاص 167 میلیون تومان به حوزه مطبوعات اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در سه سال اخیر بالغ بر 167 میلیون تومان اعتبار برای مطبوعات و حوزه رسانه استان اردبیل اختصاص یافته است.

اختصاص 167 میلیون تومان به حوزه مطبوعات اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در اردبیل اظهار داشت:‌ با اختصاص 49 میلیون و 380 هزار تومان در سال 88 به برنامه‌های برگزار شده خانه مطبوعات کمک کردیم و سعی شد بخشی از نیازمندی این حوزه از این طریق جبران شده و برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته نیز بالغ بر 118 میلیون تومان اعتبار در این حوزه تامین و تخصیص یافته است تا در قالب برنامه‌های مختلف خانه مطبوعات هزینه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه‌های شمال غرب کشور و همچنین حضور خبرنگاران در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف به ویژه نمایشگاه کتاب و مطبوعات و همچنین برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی خبر داد و یادآور شد: خانه مطبوعات موظف بوده است این اعتبار را در مسیر اعتلای مطبوعات و رسانه‌های استان هزینه کند تا بخشی از مطالبات و خواسته‌های این جامعه فعال پاسخ داده شود.

شرفی گفت:‌ در حال حاضر شاهد فعالیت 33 عنوان نشریه محلی در استان هستیم که در قالب روزنامه، هفته‌نامه،‌ ماهنامه و فصلنامه فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به عضویت 168 نفر فعال این حوزه در خانه مطبوعات، افزود: در سطح استان سرپرستی 24 نشریه سراسری و 12 خبرگزاری نیز مشغول فعالیت بوده و به تولید و انتشار اخبار و اطلاعات کمک می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین از فعالیت 74 دکه مطبوعاتی در جای جای استان اردبیل خبر داد و تاکید کرد: فعالیت این عده نیز به توسعه مطلوب عرصه رسانه‌های مکتوب و توزیع مناسب روزنامه‌ها کمک کرده است که در جهت حمایت از فعالان این بخش نیز برنامه‌های خوبی را در دست اقدام داریم.

شرفی در بخش دیگری از سخنان خود قلم را یکی از مواهب الهی و عطیه پروردگار متعال توصیف کرد و بیان داشت: خداوند متعال برخورداری از این نعمت را در سرشت و وجود آدمی قرار داده است و شایسته است فضیلت‌ها و ارز‌ش‌های انسانی و اسلامی از طریق رسانه‌ها و خبرنگاران توسعه و ترویج یابد.

وی ادامه داد: اگر خداوند متعال در قرآن به قلم سوگند یاد کرده است و اعجاز دین اسلام قرآن کریم نیز بر اهمیت این موضوع تاکید داشته است به دلیل آنکه قلم یک سرمایه ارزشمند الهی و آسمانی است که بشر می‌تواند از ثمره و نتیجه آن به صورت یک موهبت الهی بهره‌مند شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود یاد و خاطره شهید صارمی خبرنگار متعهد و راوی صادق حقایق برون مرزها را یادآور شد و اظهار داشت:‌ این شهید عشق خدمت و ایثار را در طبق اخلاص گذاشت و با شهادت خود ثابت کرد که خون مایه بقای عرصه قلم، ‌اطلاعات و اخبار است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول