اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دشت‌های "هرزندات" و "یکانات" درشهرستان مرند

اجرای طرح انتقال آب ارس در انتظار اختصاص اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح انتقال آب ارس به دشت‌های "هرزندات" و "یکانات" در شهرستان مرند در انتظار اختصاص اعتبار است.

اجرای طرح انتقال آب ارس در انتظار اختصاص اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، ارسلان هاشمی با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در خصوص تاخیر اجرای طرح آبرسانی ارس به دشت‌های "هرزند" و "یکانات" در شهرستان مرند اظهار کرد: بسترسازی برای اجرای این پروژه فراهم شده اما اجرای به موقع آن منوط به تامین اعتبار لازم بوده که تاکنون صورت نگرفته است.

وی با اشاره به مراحل اجرای این طرح آبرسانی گفت: پروژه یاد شده دارای دو مرحله مطالعاتی بود که مرحله نخست آن به اتمام رسیده و مراحل تصویب آن از مراجع لازم نیز عملی شده و بر اساس پیگیری مراحل تامین منابع مالی و نحوه جذب آن از طریق فاینانس یا ساز و کارهای دیگر است.

هاشمی گفت: مطالعات ژئوتکنیک سد "هرزندات" که بخش مهمی از طرح آبرسانی مذکور به حساب می‌آید نیز با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی گفت: این مسیر برای اجرای عملیات لوله‌گذاری آماده شده و پیمانکار لوله‌های مسیر خط انتقال اصلی نیز به طول 17 کیلومتر و به قطر دو متر انتخاب شده و در شرف مبادله قرارداد است.

هاشمی در ادامه با اشاره به دیگر بخش‌های این پروژه آبرسانی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی مخزن 64 هزار متر مکعبی در ابتدای دشت "یکانات" با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: ارزیابی کیفی پیمانکاران برای عملیات اجرایی دو باب ایستگاه پمپاژ اصلی و 17 کیلومتر از مسیر خط انتقال انجام گرفته و برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار در شرف انجام است.

هاشمی همچنین از انجام مطالعات اولیه برای نیرورسانی به ایستگاه‌های پمپاژ طرح آبرسانی ارس به دشت‌های "هرزندات" و "یکانات" خبر داد و گفت: این مطالعات در صورت تصویب نهایی از سوی شرکت توانیر به اجرا گذاشته خواهند شد.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام گرفته از سوی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در خصوص این پروژه یادآور شد: اجرای طرح انتقال آب ارس به دشت‌های "هرزندات" و "یکانات" در شهرستان مرند در انتظار اختصاص اعتبار است و در صورت تخصیص به موقع، طرح یاد شده در مدت زمان تعیین شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر دفتر مشارکت مردمی و تجهیزات و منابع مالی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در همین خصوص، یادآور شد: در راستای جلب مشارکت همه‌جانبه مردمی در طرح‌های توسعه منابع آب با همکاری هیئت مدیره تعاونی آببران، تعاونی تولید آراز ،شوراهای اسلامی، مدیران محلی، اهالی منطقه اراضی مورد نیاز برای اجرای شبکه آبیاری تحت فشار را بدون دریافت هیچگونه وجهی در اختیار این شرکت قرار داده‌اند که به طور نمونه می‌توان به مشارکت اهالی روستای "قره‌بلاغ" اشاره کرد.

فرهاد پاکنیا در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 22 هکتار از اراضی مورد نیاز شبکه آبیاری و زهکشی دشت "گلفرج" به طول شش کیلومتر و اراضی مورد نیاز مخازن به ارزش تقربی 12 هزار میلیون ریال در اختیار شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول