اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی مجتمع گلخانه‌ای عجب‌شیر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و راه‌اندازی مجتمع گلخانه‌ای شهرستان عجب‌شیر خبر داد.

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی مجتمع گلخانه‌ای عجب‌شیر

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، مسعود محمدیان صبح امروز در جمع مدیران شهرستان عجب‌شیر و در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر با اشاره به این موضوع که جهاد کشاورزی خانه تمام بهره‌برداران بخش کشاورزی محسوب می‌شود، اظهار کرد: همه ما موظفیم در اسرع وقت ممکن مشکلات پیش روی تولید آنان را حل و فصل کرده و راه را برای توسعه هر چه بهتر و بیشتر کشاورزی استان فراهم سازیم.

وی با اشاره به این موضوع که باید سعی شود با کمترین مراجعه حضوری بهره‌برداران به سازمان و یا مدیریت‌های شهرستان‌ها، مسائل و مشکلات آنان برطرف شود، افزود: این امر با راهنمایی‌های کارشناسی مفید و در خور و در کمترین زمان ممکن امکان‌پذیر خواهد بود.

وی، با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به منظور ایجاد تحرک بیشتر در این بخش مهم تولیدی در چارچوب دستیابی به اهداف تعریفی در روند توسعه هر چه بیشتر آن گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیش روی شهرستان‌های استان، جذب سرمایه‌های خارج از شهرستان و استان است که تحقق آن می‌تواند در میان مدت اسباب شکوفایی اقتصادی شهرستان‌ها را به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به پسروی آب دریاچه ارومیه و مشکلاتی که این امر برای بهره‌برداران بخش زراعی و باغی شهرستان‌های حاشیه این دریاچه به وجود آورده است، اضافه کرد: با وجود این امر و با توجه به شرایط موجود، باید با اشراف به تمام مسائل و مشکلات، با ارائه طرح‌های توسعه‌ای معقول، راه را برای تحرک بخش کشاورزی با برطرف کردن مشکلات بهره‌برداران و فعالان در این بخش مهم هموار کرده تا تحقق اهداف پیش‌بینی شده در امر توسعه در زمان تعریف شده امکان‌پذیر شود.

محمدیان با اشاره به تولید محصولات کشاورزی توسط بهره‌برداران زیربخش‌های مختلف تاکید کرد: تولید محصولات باید علاوه بر اینکه در موقع پیش‌بینی شده به بازار مصرف هدایت شود، همچنین با اتخاذ تدابیر لازم در امر بازاریابی برای محصول قبل از تولید، تدابیر لازم برای امکان فروش کامل و جلوگیری از تضرر تولیدکننده و اتلاف سرمایه ملی فراهم ساخته شود.

وی، با اشاره به اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و راه‌اندازی مجتمع گلخانه‌ای شهرستان عجب‌شیر اضافه کرد: با توجه به کمبود منابع آب موجود در سطح شهرستان، طرح‌هایی که نیاز به منابع آبی کمتری دارند در اولویت اجرا توسط کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان قرار می‌گیرند و این امر در راستای مدیریت بهینه بر منابع تولید بخش کشاورزی شهرستان‌های استان انجام می‌پذیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین با اظهار این مطلب که در کارگروه توسعه بخش کشاورزی، 11 دستگاه اجرایی در مرکز استان، زیر نظر استاندار و در شهرستان‌ها زیر نظر فرماندار به فعالیت مشغولند، افزود: مدیران جهاد کشاورزی با توجه به تصویب مصوبات بسیار مناسب در امر توسعه‌بخشی به کشاورزی شهرستان‌ها، به عنوان دبیر کارگروه، باید پیگیری‌های لازم را برای اجرایی شدن مصوبات انجام دهند و این امر مستلزم ایجاد فرصت بیشتر برای رسیدگی دقیق به این امر است و سازمان جهاد کشاورزی استان، در روند ایجاد تحول لازم در روند توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌های استان، نظارت دقیقی را بر نحوه کارکرد مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به عنوان دبیران کارگروه بخش توسعه کشاورزی اعمال می‌کند.

وی از پرداخت 70 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای بهسازی و نوسازی اماکن دامی و مرغداری‌های سطح این شهرستان خبر داد و گفت: توسعه دامداری‌های کوچک، استفاده از آب چاه‌های کشاورزی برای گسترش پرورش آبزیان، یکپارچه‌سازی اراضی زراعی برای تولید محصول و همچنین توسعه کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی از جمله راهکارهای اجرایی در بخش کشاورزی این شهرستان بوده تا در مقابله با مشکلات پدید آمده از پسروی آب دریاچه ارومیه، بهره‌برداران بخش کشاورزی را در تداوم روند توسعه این بخش حمایت کند.

شهرستان عجب‌شیر با دارا بودن رتبه اول تولید سیب‌زمینی تابستانه در استان، قطب تولید تابستانی این محصول در آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود، میزان تولید سیب‌زمینی تابستانی در این شهرستان، بالغ بر60 هزار تن است.

در پایان این مراسم، با تقدیر از خدمات علی دانایی مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر، محسن مرتضوی به عنوان سرپرست جدید این  مدیریت معرفی و رسماً کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول