اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد

اختصاص 33 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفت: پروژه‌های مهر ماندگار سازمان میراث فرهنگی در این استان نیازمند 33میلیارد تومان اعتبار است.

اختصاص 33 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مهر

فریدون فعالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به طرح‌های مهر ماندگار در سازمان میراث فرهنگی این استان از اجرای طرح توسعه‌ حافظیه، موزه پاسارگاد و مرکز فرهنگی سعدی‌شناسی به‌عنوان طرح مهر ماندگار در فارس خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفت: سه طرح مهر ماندگار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مهر ماندگار سازمان میراث فرهنگی در این استان نیازمند 33 میلیارد تومان اعتبار است، افزود: باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای (طرح توسعه‌ای حافظیه) در زمینی به مساحت 3.5 هکتار و اعتباری افزون بر 25 میلیارد تومان، مرکز فرهنگی سعدی در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 متر مربع و اعتبار 3 میلیارد تومان و موزه پاسارگاد در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و اعتبار 5 میلیارد تومان از جمله این طرح‌هاست.

فعالی تصریح کرد: مرحله نخست باغ موزه مشاهیر، مرکز فرهنگی سعدی و طرح موزه پاسارگاد تا پایان سال و مرحله دوم باغ موزه مشاهیر، موزه منطقه‌ای و مرکز فرهنگی سعدی تا پایان اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار امیدواری کرد که با افتتاح پروژه‌های مهر ماندگار شاهد وارد شدن فضاهای فرهنگی جدید به چرخه گردشگری استان فارس باشیم.

فعالی در ادامه از اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار به تخت جمشید خبر داد و ابراز داشت: بلوار ورودی تخت جمشید باید با توجه به شان و منزلت این سایت تاریخی ساماندهی شود.

وی گفت: نصب شیشه‌های اسپایدر به منظور محافظت از کتیبه‌ها، مرمت کانال‌های خروجی آب و فاضلاب، جمع شدن آب‌های سطحی و ساماندهی مسیر ورودی به تخت جمشید از جمله موضوعاتی بوده که اعتبار آن لحاظ و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

فعالی همچنین گفت: ساماندهی موزه تخت جمشید و گیت ورودی آن نیز در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس درباره‌ سهم گردشگری فارس از 7.5 میلیون نفر گردشگر خارجی، اظهار داشت: سهم استان فارس از این 7 میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی 560 هزار گردشگر بوده که راهکارهای تحقق جذب این تعداد گردشگر طراحی شده است.

وی افزود: به طور قطع با حمایت همه‌جانبه می‌توانیم به هدف اصلی که همان فراهم کردن شرایط برای ورود 560 هزار گردشگر خارجی است نزدیک شویم.

وی با اشاره به حضور سه گروه تورلیدر از کشورهای چین، کره جنوبی و مالزی تصریح کرد: از ابتدای امسال، گروه‌های گردشگری از مالزی، کره جنوبی و چین به این استان سفر کرده‌اند و طی تعامل با آن‌ها قرار شد برای ورود گردشگران از این کشورها به فارس تلاش شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: تور اپراتورهای مالزی که از رایزنی با بخش خصوصی فارس راضی بودند، از ما دعوت کردند تا در شهریور ماه امسال نمایشگاهی را در آن کشور برگزار کنیم.

فعالی ابراز داشت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس شهریور ماه سال جاری در نمایشگاه گردشگری مالزی شرکت می‌کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شناسایی جاذبه‌های کمتر شناخته شده در استان فارس ابراز داشت: طرح جامع اطلاع رسانی برای فارس پیش‌بینی شده و من خودم با حضور در مناطق مختلف استان فارس و ارزیابی نقاط مورد نظر در صورت نیاز، اعتبارات لازم را اختصاص می‌دهم.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول