اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری:

خبرنگاران نقش عظیمی در سعادت مردم دارند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خراسان‌شمالی در مجلس خبرگان رهبری جایگاه قلم را در آموزه‌های دینی برشمرد و گفت:‌ خبرنگاران به عنوان پیش‌قراولان عرصه خبر، نقش عظیمی در سعادت مردم دارند.

خبرنگاران نقش عظیمی در سعادت مردم دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره و مدیران رسانه‌های خراسان‌شمالی با بیان اینکه خبرنگاران رسالت سنگینی را بر عهده دارند، اظهار کرد:‌ اهمیت کار خبرنگاران همین بس که خداوند در قرآن به قلم قسم یاد می‌کند.

وی تصریح کرد:‌ خبرنگاران نظام اسلامی روحیه انقلابی داشته و دلسوز انقلاب هستند.

مهمان‌نواز همچنین رعایت قسط و عدل در انعکاس اخبار از سوی خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ باید رسانه‌ها چنان عادلانه قلم بزنند که ائمه جمعه نیز به آنان اقتدا کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید از تخریب پرهیز کنند، افزود: نکند خدای ناخواسته با تخریب عملکرد مسئولان آب در آسیاب دشمن ریخته و سبب تضعیف مسئولان نظام شوند.

نماینده مردم خراسان‌شمالی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انتشار اینگونه اخبار به طور حتم سبب اضطراب، تشنج و چند دستگی در جامعه شده و این زیبنده رسانه‌ها نیست.

وی در عین حال وظیفه رسانه‌ها را انتقاد سازنده عنوان کرد و گفت:‌ البته تخریب با انتقاد تفاوت‌های زیادی داشته که در انعکاس اخبار و گزارش‌ها به این موضوع توجه شود.

مهمان‌نواز همچنین از رسانه‌ها خواست تا در تعریف از خدمات مسئولان آن را به گونه‌ای بالا نبرند که از حد تعریف خارج شود.

وی اظهار کرد:‌ همواره باید اعتدال در رسانه‌ها رعایت شده و به اندازه شایستگی از خدمات مسئولان تعریف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست گفت:‌ فعالیت‌های رسانه‌ها یک بحث جامع و زیرساختی بوده که نقش آن در دنیای امروز اجتناب‌ناپذیر است.

حسین ثابت‌قدم‌‌وحید تصریح کرد:‌ اگر مطبوعات در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش اول را دارند،‌ مرهون تلاش‌های خبرنگاران است.

وی از خبرنگاری به عنوان یکی از مشاغل سخت و مهم یاد کرد و گفت:‌ با وجود اینکه رسانه‌ها بیشترین نقش را در توسعه فرهنگی دارند با کمترین حق‌الزحمه در این عرصه فعالیت دارند.

رئیس خانه مطبوعات خراسان‌شمالی هم با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: همه ساله هیئت مدیره در این روز به حضور آیت‌الله مهمان‌نواز می‌رسند و از منویات ایشان برای پیشبرد فعالیت‌ها استفاده می‌کنند.

سهراب ابراهیمی با قدردانی از تلاش‌های یک‌ساله خبرنگاران رسانه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ‌17 مرداد بهانه‌ای برای پاسداشت و تکریم زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان‌شمالی نیز با تبریک 17 مرداد اظهار کرد: خبرنگاران یک قشر زحمتکش و کم‌ادعا بوده که برای توسعه استان زحمات فراوانی می‌کشند.

ملک‌محمد علیزاده خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلاتی که خبرنگاران با آن مواجه هستند لیکن در عرصه اطلاع‌رسانی در تمام مقاطع حضور گرم و بانشاطی دارند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول