اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرپل‌ذهاب:

برای حفظ اقتدار ایران از آخرین تکنیک‌ها و روش‌های دفاع استفاده می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ایران برای حفظ اقتدار، عزتمندی و امنیت با ثبات خودش از آخرین تکنیک‌ها، روش‌های دفاع و مقاومت استفاده می‌کند‌.

برای حفظ اقتدار ایران از آخرین تکنیک‌ها و روش‌های دفاع استفاده می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، میرزامراد پیرو در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان سرپل‌ذهاب اظهار کرد: بشریت در طول پنج هزار ساله تاریخ تمدن خود چهارده هزار جنگ را تجربه کرده و در این جنگ‌ها بیش از چهار میلیارد انسان جان باختند لذا جنگ یکی از عناصر پایدار تاریخ بشر است.  

پیرو افزود: پدافند نیز قدمتی به بلندای تاریخ خلقت دارد که انسان‌ها همواره برای مصون ماندن از خطرات، تهدیدات و کاهش خسارت جانی و مالی از اصول پدافند عامل و غیرعامل استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد‌: میهن ایران اسلامی همواره مورد تهدید به اشکال مختلف بوده و ضرورت دارد برای حفظ اقتدار، عزتمندی، امنیت با ثبات خودش از آخرین تکنیک‌ها و روش‌های دفاع و مقاومت استفاده کند‌.

فرماندار سرپل‌ذهاب هدف از تشکیل شورای پدافند غیرعامل‌، استمرار فعالیت‌های زیربنایی، تامین نیازهای حیاتی‌، تداوم خدمات‌رسانی عمومی، تسهیل اداره کشور و مردم در شرایط تهدید، بحران و تجاوز خارجی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما به دلیل پایبندی نظام به اسلام ناب محمدی(ص)، ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلومان، موقعیت ژئوپلتیک و جغرافیای سیاسی کشور، قرارگرفتن در منطقه حساس خاورمیانه، وجود ذخایر و منابع خدادادی نفت و گاز، ورود ایران به عرصه‌های نوین فن‌آوری مختلف ازجمله غنی‌سازی اورانیم‌، ساخت سلول‌های بنیادی و...  همواره بعد از انقلاب بطور جدی مورد تهدید استکبار جهانی بوده است.  

 پیرو تصریح کرد: همانگونه که خداوند حکیم در خلقت همه موجودات زنده فطرت روش دفاع را قرار داده است بطوری که براساس اصول اختفا‌، استتار، پوشش و فریب به دفاع از خود و رفع تهاجم دشمن می‌پردازد پدافند غیرعامل نیاز اصلی سیستم دفاعی است.

گفتنی است، در این جلسه و بر رعایت شناسایی مراکز حیاتی حساس و مهم شهرستان در حوضه‌های مختلف،  افزایش آستانه مقاومت مردمی در برابر تهدیدات دشمن از طریق آموزش، برآورد تهدیدات برعلیه مراکز و تاسیسات مستقر در محدوده شهرستان از سوی هیئت کارگروه تاکید شد. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول