اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

دشمن از قدرت ملت ایران در هراس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: دشمن از قدرت ملت ایران در هراس است، به همین دلیل تلاش می‌کند سوریه، لبنان و دیگر ملت‌های اسلامی را تضعیف کند.

دشمن از قدرت ملت ایران در هراس است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید ‌امین‌‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، پرهیزکاری، دوری از نافرمانی‌ها و معاصی خداوند و با نقل حدیثی از امام صادق (ع) در مورد اهمیت و دلیل وجوب ماه رمضان، اظهار کرد: توجه و عمل به فرمایشات ائمه معصوم (ع) سبب تعالی و ترقی علمی و اخلاقی انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

* ماه رمضان سبب حذف فاصله طبقاتی می‌شود

وی افزود: با توجه به روایات و فرمایشات ائمه معصوم (ع) یکی از دلایل وجوب ماه رمضان، یکسان شدن فقیر و غنی در این ماه مبارک است.

حجازی تصریح کرد: در این ماه فقیر و غنی از نظر خوردن، آشامیدن و دیگر لذت‌های دنیوی در یک سطح قرار گرفته و سطح طبقاتی برداشته می‌شود.

امام جمعه گچساران ادامه داد: خداوند در این ماه اراده کرده افراد غنی و سرمایه‌دار طعم و سختی تشنگی و گرسنگی را بچشند تا قلب آنها رقت پیدا کرده و برای حل مشکلات فقرا تلاش کنند.

حجازی منشاء برخی از ناهنجاری‌ها و سوء رفتارهای اجتماعی را محرومیت در زمان طفولیت و نوجوانی افراد دانست و ابراز داشت: فردی که با محرومیت و تنگدستی رشد کرده و وارد جامعه می‌شود ممکن است قصد جبران کردن ناکامی‌های دوران کودکی خود را داشته باشد که این موضوع ممکن است به تمامی جامعه لطمه وارد کند.

* ضرورت تقویت کمیته امداد، بهزیستی و زندان توسط مسئولان و مردم

وی تأکید کرد: همه باید با تلاش از آبروی خود مایه گذاشته و از سرمایه و دارایی خود برای فردای قیامت که هیچ فریادرسی نیست، استفاده کرده و دست فقرا و نیازمندان را آبرومندانه بگیریم.

حجازی با تأکید بر استفاده از فرصت استثنایی ماه مبارک رمضان بیان داشت: بیچاره‌ترین و عقب‌ افتاده‌ترین انسان‌ها کسانی هستند  که ماه رمضان تمام شود و گناهانشان هنوز بخشیده نشده باشد.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با تبریک میلاد مبارک کریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یادآور شد: همه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کریم و بخشنده هستند اما امام حسن (ع) از جایگاه خاصی در این زمینه برخوردار است.

حجازی با بیان اینکه امام حسن (ع) چندین بار مال و اموال خود را میان خود و فقرا تقسیم کرد، عنوان داشت: روز میلاد امام حسن (ع) به دلیل جایگاه خاص ایشان در کمک به فقرا و نیازمندان به روز کمک به فقرا و نیازمندان نامگذاری شده است.

وی از مردم و مسئولان خواست تا با تقویت کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و زندان زمینه کمک‌های بیشتری را به افراد نیازمند و مستمند فراهم کنند.

* دشمن از قدرت ایران در هراس است

حجازی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی معتقد هستند که جمهوری اسلامی ایران روز به روز در حال پیشرفت و تعالی بوده و هیچ‌گونه بن‌بست و مانعی جلودار رشد و پیشرفت نظام مقدس اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: ایشان به نکات مهمی اشاره کردند از جمله اینکه دشمنان سعی در رواج یأس و ناامیدی در میان مردم و مسئولان دارند اما در این راه نیز راه به جایی نخواهند برد.

امام جمعه گچساران بیان داشت: به خاطر وجود جایگاه و منصب ولایت و صفوف به هم پیوسته، اتحاد و همدلی ملت ایران از خدا شاکر و سپاسگزار هستیم.

حجازی تأکید کرد: دشمن از قدرت ملت ایران در هراس است، به همین دلیل تلاش می‌کند سوریه، لبنان و دیگر ملت‌های اسلامی را تضعیف کند تا جمهوری اسلامی ایران نیز تضعیف شود اما کور خوانده است.

وی با بیان اینکه استعمار و دشمنان جمهوری اسلامی ایران در حال اضمحلال هستند، افزود: دشمنان روباه‌صفت استکباری در حال تبلیغات سوء علیه نظام انقلاب اسلامی ایران هستند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عنایت امام عصر(عج) و رهنمودهای راه‌گشای مقام معظم رهبری به حرکت رو به جلوی خود ادامه می‌دهد.

* فتنه، تحریم و نیرنگ علیه نظام اسلامی محکوم به شکست است

امام جمعه گچساران عنوان داشت: در راه مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران تحریم، فتنه و نیرنگ محکوم به شکست و فنا بوده و مدیریت صحیح، کارشناسی‌شده، اتحاد مردم و مسئولان و توسل به اهل بیت (ع) رمز پیروزی ایران اسلامی است.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول