اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سردار نقدی انجام می‎شود

بهره‌برداری از 800 پایگاه مقاومت بسیج در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه امام رضا (ع) از بهره‌برداری از 40 سالن ورزشی و 800 پایگاه مقاومت بسیج در استان خراسان‌رضوی خبر داد.

بهره‌برداری از 800 پایگاه مقاومت بسیج در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار غلامرضا احمدی ظهر امروز در یک نشست خبری در مجتمع فرهنگی ورزشی غدیر مشهد اظهار کرد: یک‌شنبه هفته آینده و با حضور سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، یکی از بزرگ‌ترین اقدامات عمرانی سپاه امام رضا (ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: 40 سالن ورزشی فرهنگی با متراژهای متفاوت که کوچک‌ترین آنها 420 مترمربع زیربنا دارد به بهره‌برداری خواهد رسید، این 40 سالن جزو 63 سالنی است که در حال احداث بود و بنابر قولی که مجریان طرح داده‌اند 20 سالن دیگر تا 2 ماه آینده افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: این 40 سالن ظرف مدت 6 ماه با انجام یک کار جهادی ساخته شده که برای احداث آنها در مناطق شهری و روستایی، اولویت با مناطق محروم بوده است.

احمدی درباره بودجه احداث این سالن‌ها تصریح کرد: حداقل 40 درصد از هزینه ساخت این سالن‌ها توسط مردم و بسیجیان تامین شده، 40 میلیون تومان برای هر سالن توسط سازمان بسیج مستضعفین پرداخت شده، بخشی از بودجه را هم استانداری به ما کمک کرده و بخش دیگری از هزینه‌ها توسط مسئولان محلی تامین شده است.

وی تاکید کرد: این سالن‌ها پیش‌مقدمه‌ای برای جذب جوانان به بسیج است، همیشه به صرف کار فرهنگی نمی‌شود همه افراد را جذب کرد و عده‌ای تمایلی برای حضور ندارند که ما در تلاشیم با احداث یک سالن برای هر حوزه مقاومت، شرایطی ایجاد شود که بسیجیان بتوانند در کنار انجام فعالیت‌های فرهنگی، عقیدتی و معرفتی، فرصتی هم برای رفع خستگی و ورزش کردن داشته باشند.

وی افزود: این ایده در سپاه وجود دارد که هر حوزه مقاومت محلات یک سالن ورزشی داشته باشد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه 4 سالن تیراندازی نیز در استان ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: 4 سالن تیراندازی با سلاح جنگی با صرف هزینه‎ای کلان با رعایت استاندارد‎های خاص یک سالن تیراندازی سلاح جنگی با طول 135 متر و عرض 40 متر احداث می‎شود که 2 سالن در مشهد است و 2 سالن دیگر در شهرستان‎های کاشمر و تربت‌جام ایجاد می‎شود.

احمدی با اشاره به راه‌اندازی نهضت ساخت پایگاه مقاومت در استان گفت: با تلاش سپاه استان، مدیران محلی و بسیجیان، یک‌شنبه هفته آینده متجاوز از 800 پایگاه مقاومت بسیج در سراسر استان افتتاح می‌شود که 80 درصد آنها جدیدالاحداث هستند و مابقی جزو پروژه‌های تکمیلی هستند.

وی افزود: هم‌چنین 20 حوزه مقاومت بسیج و 5 کانون فرهنگی ورزشی نیز هم‌زمان با سالن‌های ورزشی و پایگاه‌ها به بهره‌بردای خواهند رسید.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تاکید کرد: ساخت این امکانات معادل 10 سال کار عمرانی گذشته در سپاه استان است که در این راه قانونی شدن سهم یک درصد از منابع تملک دارایی استان کمک زیادی به ما کرد که بر این اساس در سال اول 3.5 میلیارد تومان و در سال دوم 4 میلیارد تومان از استانداری به ما کمک شد که البته این رقم کم‌تر از 50 درصد از هزینه تامین سخت‌افزار و زیرساخت‌های عمرانی ماست.

وی افزود: برای ساخت سالن‌های ورزشی برای تامین زمین هزینه نکردیم زیرا بخشی از زمین‌ها اهدایی و بخشی دیگر دولتی بودند اما قالب زمین‌های استفاده شده برای ساخت پایگاه‌ها اهدایی مردم به بسیج بوده است.

احمدی در خصوص سایر طرح‌های عمرانی بسیج تصریح کرد: قرارداد احداث 50 سالن ورزشی دیگر نیز بسته شده و تا آخر ماه مبارک رمضان کار ایجاد اسکلت آنها به اتمام می‌رسد و امیدواریم ظرف 6 ماه آینده به بهره‌برداری برسند، ضمن اینکه 15 سالن با عنوان 9 دی که دارای مساحتی 3 برابر سالن‌هایی که یک‌شنبه آینده افتتاح می‌شود هستند، برای انجام ورزش‌های توپی ساخته خواهد شد، در حالی که سالن‌های دیگر برای ورزش‌های رزمی است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه برای رشد زیرساخت‌های مورد نیاز برای اوقات فراغت جوانان به کمک همه دستگاه‌ها نیازمندیم، تاکید کرد: این برای اولین بار در 33 سال انقلاب است که ما برای ایجاد زیرساخت‌ها پول داریم اما زمین نداریم، به خصوص در شهر مشهد که نصف جمعیت استان در این شهر زندگی می‌کنند.

وی افزود: ما آمادگی کامل برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی داریم اما نیازمند کمک دستگاه‌های مرتبط به خصوص سازمان مسکن و شهرسازی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان هستیم و بنابر سیاست‌های سازمان بسیج مستضعفین، در حوزه سالن‌های ورزشی و پایگاه‌های مقاومت تا شهر مشهد اشباع نشود، بنا نداریم بودجه‌هایمان را در جای دیگری هزینه کنیم.

وی ادامه داد: بنابر مصوبه رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بودجه لازم برای ساخت 500 پایگاه مقاومت، 20 حوزه مقاومت و 50 سالن ورزشی برای مشهد در سال‌های  92–91 به شرط داشتن زمین تخصیص داده خواهد شد، متاسفانه در زیرساخت‌های مورد نیاز ماموریت سپاه پاسداران، شهر مشهد نسبت به شهرهای دیگر استان عقب‌تر است.

احمدی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص میزان نیاز بسیج به زیرساخت‌ها خاطرنشان کرد: ما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، در 30 سال گذشته هزار و 500 پایگاه در استان احداث شده است اما در یک سال اخیر 800 پایگاه ساخته‌ایم اما نیاز به حداقل 4 هزار پایگاه در استان داریم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اقدامات سپاه در حوزه جنگ نرم در فضای مجازی تاکید کرد: قرارگاه فضای مجازی بیش از یک‌ سال قبل در سپاه و بسیج ایجاد شده که به دنبال توانمندسازی پاسداران و بسیجیان برای استفاده مناسب و هم‌چنین واکسینه شدن در برابر تهدیدات فضای مجازی است.

وی افزود: طرحی با عنوان شبکه شباب که شبکه اطلاع‌رسانی بسیج است در حال راه‌اندازی است که زیرساخت آن با همکاری مخابرات در حال ایجاد است و تاکنون نزدیک به هزار و 300 حوزه و پایگاه به این شبکه متصل شده‌اند.

وی ادامه داد: شباب یک شبکه متمرکز و کنترل شده فضای مجازی است که برای رفع کامل نیازهای فرهنگی به روز بسیجیان ایجاد می‌شود و 3 هزار نفر از فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقامت از امکانات آن بهره‌مند می‌شوند و از طریق آن اطلاع‌رسانی سالم معرفتی و بصیرتی به بسیجیان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ب10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول