اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت 7 ماه از شروع کار

طرح یکپارچه‌سازی شالیزار نکا بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی 115 هکتار از اراضی شالیزاری روستای درزی محله شهرستان نکا افتتاح و بهره‌برداری شد.

طرح یکپارچه‌سازی شالیزار نکا بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حسن سلیمی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری این طرح در نکا گفت: با اجرای این طرح 120 نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان نکا از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از دی سال گذشته شروع شد و در مدت هفت ماه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: برای اجرای این پروژه اعتبار 2 میلیارد و 480 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و 439 میلیون ریال از محل خودیاری بهره‌برداران هزینه شده است.

سلیمی تصریح کرد: در این طرح 8 هزار و 300 متر زهکش ایجاد شده 14 هزار و 200 متر کانال آبیاری و 10 هزار و 900 متر جاده دسترسی بین مزارع نیز طراحی شده است.

وی در ادامه افزود: طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی‌شالیزاری روستای کلت این شهرستان نیز در سطح 51 هکتار در حال اجرا است که عملیات خاکی آن به اتمام رسیده و در مرحله شن‌ریزی جاده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا  اظهار امیدواری کرد که  این طرح نیز تا پایان تابستان سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سلیمی گفت: شهرستان نکا دارای 10 هزار هکتار اراضی شالیزاری است که تاکنون بالغ بر 4 هزار و 200 هکتار از این اراضی در سطح 18 روستا طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه سازی اجرا شده و برای ادامه طرح مطالعات 500 هکتار دیگر از اراضی شالیزاری انجام گرفته که در صورت تامین اعتبار در برنامه عملیاتی سال آینده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول