اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان مبارکه:

استانداردسازی واحدهای نانوایی نیازمند ارائه تسهیلات است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان مبارکه گفت: ارائه وام و تسهیلات حمایتی به نانوایان می‌تواند نقش بسزایی در راستای استانداردسازی دستگاه‌ها و تجهیز واحدهای نانوایی داشته باشد که از عوامل موثر بر کیفیت نان است.

استانداردسازی واحدهای نانوایی نیازمند ارائه تسهیلات است

علیرضا احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان مبارکه، اظهار کرد: در راستای بازسازی واحدهای صنفی و نوسازی بعضی واحدها می‌طلبد دولت با توجه به ثبت‌نام اولیه نانوایان در سایت اصناف در راستای سهولت و اختصاص اعتبارات اقدام کند.

رئیس اتحادیه نانوایان و آسیاب‌داران شهرستان مبارکه گفت: یکی از چالش‌های فراسوی واحدهای آسیاب برنج‌کوبی سنتی، خشک‌سالی چند سال گذشته در این شهرستان و عدم کشت شالیزار در حد فعالیت این واحدهای صنفی و عدم توجیه اقتصادی فعالیت این رسته صنفی است.

وی ادامه داد: هم‌چنین وجود تکنولوژی‌های سنتی فعالیت و استفاده از دستگاه‌های قدیمی و انرژی‌بر، مشکلاتی را فراهم کرده که می‌طلبد دولت در راستای حمایت از این رسته صنفی و اعطای تسهیلات حمایتی تمهیداتی را فراهم کند.

رئیس اتحادیه نانوایان و آسیاب‌داران مبارکه گفت: بحث مالیات این مجموعه با توجه به اعلام جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، می‌طلبد اداره مالیات شهرستان را در راستای معافیت و نگاه ویژه به این مجموعه صنفی و خسارات وارده ناشی از خشک‌سالی چند سال گذشته داشته باشند.

وی با بیان اینکه این اتحادیه توانسته در برگزاری دوره‌های مهارتی آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت نیروی انسانی در فرآیند سنتی تولید نان که نقش بسزایی را دارد، اضافه کرد: با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و فنی و حرفه‌ای شهرستان مبارکه دوره‌های آموزش را برگزار کرد که در دوره اول بالغ بر 76 نفر در دو کلاس حضور داشتند که پس از اتمام و اخذ گواهینامه‌های پیشکار در دوره دوم در حال آموزش دوره هستند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول