اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل خسارت‌های سیل اخیر گیلان

ساکنان 4 روستای رودسر تخلیه شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار رودسر از تخلیه ساکنان چهار روستا به دلیل خسارت‌های سیل اخیر گیلان در این شهرستان خبر داد.

ساکنان 4 روستای رودسر تخلیه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا دوست‌جلالی بعد از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به خسارت 50 میلیارد تومانی سیل اخیر به شهرستان رودسر اظهار کرد: 21 میلیارد تومان از خسارت‌های وارد شده مربوط به راه است.

وی تعداد روستاهای آسیب دیده رودسر در سیل اخیر را 70 روستا اعلام کرد و افزود: ساکنان چهار رودسر به دلیل خسارت‌های سیل تخلیه شدند.

دوست‌جلالی خواستار پرداخت 500 میلیون تومان مربوط به زمین ورزشی آموزش و پرورش رودسر شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در جلسه مذکور به وجود 3 هزار مسجد در این استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هجرت 3 بسیج سازندگی نیازمند تخصیص اعتبار به مساجد است.

حجت‌الاسلام ولی عادلی با بیان اینکه بعضی از بقاع متبرکه گیلان در سطح ملی مطرح هستند، افزود: بقعه متبرکه آستارا سال‌ها نیمه‌کاره مانده است و تنها با جمع‌آوری نذورات نمی‌توان این پروژه را به اتمام رساند.

وی بقعه‌های آستانه اشرفیه، آستارا، خواهر امام رضا (ع) رشت و امامزاده ابراهیم شفت (ع) را نیازمند تخصیص بودجه‌های عمرانی دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته رتبه 27 کشوری را داشتیم و امسال به رتبه دوم ارتقا پیدا کردیم.

عادلی با اشاره به تربیت 33 هزار حافظ قرآن از سال جاری تا 94 در گیلان، تصریح کرد: بحث ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند اعتبارات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان بر فعالیت‌های ویژه در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: 14 میلیارد تومان برای بخش‌های مختلف کشاورزی گیلان در نظر گرفته شده است.

اردشیر روحی با اشاره به طرح توسعه بخش کشاورزی، اذعان کرد: سال آینده 120 هکتار از اراضی شالیزاری گیلان زیر کشت برنج پر محصول گوهر می‌رود.

وی هزینه مبارزه با آفت ملخ در سال گذشته را 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بخش کشاورزی نیاز به حمایت دارد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول