اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران:

تعیین قیمت برنج به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: تعیین قیمت برنج به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

تعیین قیمت برنج به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، رضا عظیمی در جلسه شورای اداری این شهرستان از دارا بودن رتبه نخست استان مازندران در تولید برنج خبر داد و گفت: این استان 60 درصد برنج سایر استان‌ها را تامین می‌کند پس بحث بازرگانی و تعیین قیمت در اختیار کشاورز و جهادکشاورزی نبوده است.

وی افزود: اخیرا مجلس در مصوبه‌ای این امر را از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتزاع کرده و به جهادکشاورزی واگذار کرده که در این صورت فرصت‌های خوبی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اذعان به اینکه تامین نهاده از جمله اموری است که مشکلات بخش تولید را برطرف می‌کند، اظهار داشت: کود شیمیایی سه تا چهار درصد هزینه تولید است و 70 درصد هزینه‌های تولید مربوط به دستمزد و کارگر و بقیه به سایر موارد مرتبط است.

کشاورزی بالاترین ریسک تولید را در دنیا دارد

عظیمی تامین زیرساخت‌ها را وظیفه دولت دانست و افزود: ما در بخش کشاورزی کمتر به دنبال زیرساخت رفتیم و این خود مشکلات را افزایش داده است اما رویکرد دولت تامین زیرساخت‌ها در همه امور از جمله بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اقدامات خوب دولت در سال‌های اخیر از اختصاص 3.5 میلیون تومان برای آبیاری تحت فشار در هر هکتار باغ و 5 میلیون تومان برای تسطیح هر هکتار زمین شالیزاری خبر داد و افزود: در سال 91 میزان اعتبارات در بخش زیرساخت دو برابر سال 90 و در سال 90 هم 1.5 برابر سال 89 بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، اظهار داشت: کشاورزی بالاترین ریسک تولید را در دنیا دارد و یک بارندگی نابهنگام معادلات را برهم می‌زند کما اینکه در کوهستان‌ها بارندگی حتی موجب سبز شدن گندم بر روی خوشه و وارد شدن خسارت شد.

اختصاص 13 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید کمباین

عظیمی از ورود خوب دولت در بحث بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: دولت اعتبارات خوبی را در نظر گرفته و تمام خساراتی که به دلیل شرایط جوی ممکن است پیش بیاید را جبران می‌کند اما در استان بیمه فرهنگ سازی ترویج نشده است.

وی حق بیمه محصولات کشاورزی را برای هر هکتار 10 هزار تومان اعلام کرد و همچنین از اختصاص 13 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید کمباین خبر داد و گفت: متقاضیان به بانک معرفی و تاکنون 60 درصد معرفی شدگان موفق به اخذ تسهیلات و خرید کمباین شدند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از بهسازی شالیکوبی‌های استان خبر داد و گفت: در شرایط فعلی شالیکوبی‌ها با 25 درصد ضایعات مواجه هستیم که با بازسازی و بهسازی شالیکوبی‌ها این میزان به شش درصد رسیده است.

انتهای‌پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول