اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خرید تضمینی برنج هنوز مشکل داریم

نیازآذری: باید به استان‌های تولیدکننده برنج توجه ویژه شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه در خرید محصول استراتژیکی برنج دچار مشکل هستیم، گفت: باید به استان‌های تولید کننده برنج همچون مازندران توجه ویژه شود.

نیازآذری: باید به استان‌های تولیدکننده برنج توجه ویژه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حسین نیازآذری صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی در جهادکشاورزی بابل، اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله در تولید داخلی، تعیین نوع کشت است که امروزه کشت نوع محصول به عهده کشاورز است در حالی که سیاستگذاران باید نوع کشت را تعیین کنند تا کشاورز بعد از کشت محصول نگران عواقب تولید و بازار فروش برای محصول خود نباشد.

وی با اشاره به اینکه در خرید محصول استراتژیکی برنج دچار مشکل هستیم، افزود: هنوز راهکار مشخصی برای حل مشکل کشاورزان ارائه نشده و الگوی مناسب کشت در کشور وجود ندارد.

نیازآذری بیان داشت: با وجودی که در 10 استان کشور برنج کشت می‌شود اما، باید به مازندران به عنوان بزرگ‌ترین استان تولیدکننده برنج نگاه ویژه شود.

این مسئول اذعان داشت: در جایگاه یک مسئول پیگیر مسائل و مشکلات بخش کشاورزی بوده و از هر ایده و طرح نو استقبال می‌کنم و حتی زمینه حضور مسئولان مازندران برای بررسی و رفع مشکلات کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس را فراهم می‌کنم.

نیازآذری اظهار داشت: توجه به توسعه و زیرساخت‌های گاو دشت و مرغ لاین به‌عنوان دو نقطه کلیدی شهرستان بابل برای ایجاد اشتغال باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شهرستان بابل با دارا بودن 50 هزار هکتار سطح زیرکشت برنج و 20 هزارهکتار مرکبات نقش مهمی در تولید برنج و مرکبات کشور ایفا می‌کند.

نیازآذری با اشاره به اینکه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی، مراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی باید به افراد کارآمد و باتجربه مجهز شوند، افزود: در امنیت غذایی با توجه به مشکلات موجود و تحریم‌ها باید بحث اقتصاد مقاومتی، تولید و زیرساخت‌های تولید در مرکز نرم‌افزاری تهیه و به میدان عمل انتقال دهیم.

وی اذعان داشت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی باید از آخرین تکنولوژی روز دنیا و دستاوردهای نوین جهان در این بخش استفاده شود و در این راستا نقش مرکز تحقیقات بسیار حائز اهمیت است.

نیازآذری با اشاره به اینکه در صنایع تبدیلی دچار مشکل هستیم، افزود: برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی مازندران، باید  نسبت به ایجاد صنایع تبدیلی در مازندران توجه ویژه شود و در این راستا از هر طرح و ایده نو که بتواند راهکار درستی ارائه کند استقبال می‌کنیم.

انتهای‌پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول