اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیل اخیر شرق گیلان

410 منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد گیلان آسیب دید

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد گیلان گفت: در سیل اخیر شرق گیلان تعداد 412 منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد استان بین 10 تا 100 درصد خسارت دیدند که 196 نفر خانوار آن بی‌سرپرست بودند.

410 منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد گیلان آسیب دید

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حسین علی‌محمدی ظهر امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده شرق گیلان با اشاره به وضعیت مسکن مددجویان این نهاد در سیل اخیر اظهار کرد: بارندگی اخیر موجب وارد شدن خسارت به تاسیسات زیربنایی، معابر عمومی و تعدادی از خانه‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از ساکنان این شهرها و روستاها از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند، افزود: سیل اخیر در رودسر، لنگرود، املش، سیاهکل و بخش رحیم‌آباد به تعدادی از روستاها خسارت وارد کرده است.

این مسئول، با بیان اینکه از 723 منزل مسکونی آسیب‌دیده تعداد 412 واحد متعلق به مددجویان کمیته امداد استان است، خاطرنشان کرد: تعداد 197 نفر خانوار خسارت دیده بی‌سرپرست هستند که منازل آنها بین 10 تا 100 درصد آسیب دیده است.

وی از وارد شدن خسارت به 119 هکتار اراضی کشاورزی مددجویان مانند باغ‌ها، صیفی‌جات، شالیزار، چای و... خبر داد و یادآور شد: 500 راس دام و طیور نیز خسارت دیدند.

علی‌محمدی، اضافه کرد: 7 درصد از این اراضی کشاورزی دارای بیمه و 93 در صد فاقد بیمه و 10 درصد از دام و طیور نیز فاقد بیمه هستند.

وی، از اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار از طرف کمیته امداد برای آسیب‌دیدگان سیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این مبلغ به صورت بلاعوض و وام پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اذعان کرد: تا کنون دو هزار کیلو برنج رایگان برای سیل‌زدگان توزیع شده است.

وی افزود: به 30 خانواده آسیب دیده ناشی از سیل اخیر از طرف نهاد کمیته امداد حمایت‌هایی صورت گرفته است.

علی‌محمدی متذکر شد: باید تلاش شود در این ماه مهمانی خدا همه با خیرخواهی برای دیگران آماده خدمت‌رسانی بهتر به مردم و محرومان باشیم.

وی با بیان اینکه مدیران باید در باره مشکلات مردم و محرومان احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: مسائل مربوط به مشکلات مردم باید به صورت جدی‌تر دنبال شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول