اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

16 تا 18 مردادماه برگزار می‌شود

همایش آشنایی با انتخاب رشته داوطلبان کنکور در دانشگاه بیرجند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه بیرجند از برگزاری همایش آشنایی با انتخاب رشته داوطلبان کنکور از 16 تا 18 مردادماه در دانشگاه بیرجند خبر داد.

همایش آشنایی با انتخاب رشته داوطلبان کنکور در دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌مهدی خطیب ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های این همایش برگزار شد، اظهار کرد: تعداد داوطلبان کنکور امسال در خراسان جنوبی 11 هزار و 117 نفر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 5 هزار و 166 نفر در بیرجند شرکت کرده‌اند، افزود: در مجموع در سطح استان 200 داوطلب غایب بودند.

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند از مجاز به انتخاب رشته بودن تمام این داوطلبان خبر داد و تصریح کرد: داوطلبان باید با دریافت کارنامه خود که از سازمان سنجش دریافت می‌کنند اقدام به انتخاب رشته کنند.

خطیب بر توجه افراد به انتخاب رشته تاکید کرد و گفت: علاقه شخص داوطلب به رشته مورد نظر در انتخاب رشته حرف نخست را می‌زند.داوطلبان باید هنگام انتخاب رشته محل تحصیل و دانشگاه مورد نظر خود را نیز مد نظر قرار دهند.

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند از طراحی نرم‌افزاری برای سهولت کار داوطلبان در انتخاب رشته توسط سازمان سنجش کشور خبر داد و افزود: داوطلبان می‌توانند با تهیه این نرم‌افزار اقدام به انتخاب رشته مورد نظر خود کنند.

خطیب مزیت این نرم‌افزار را سهولت در کار و درست بودن انتخاب رشته داوطلبان عنوان کرد و گفت: این نرم‌افزار بر اساس پذیرش دانشجویان بر اساس رتبه در سال گذشته طراحی شده و داوطلب را در انتخابی دقیق راهنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: داوطلبان باید برای انتخاب دانشگاه نیز دقت زیادی انجام دهند زیرا تحصیل در شهر خود داوطلب سبب کاهش هزینه تحصیلی می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند یادآور شد: داوطلبان مورد پذیرش در دانشگاه بیرجند نیازی نیست برای ثبت‌نام در دانشگاه حضور یابند و می‌توانند اینترنتی ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند. ثبت‌نام داوطلبان از ابتدای شهریورماه و آغاز کلاس‌ها از 26 شهریورماه سال جاری است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول