اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مرکزی زکات خبر داد

کاهش ورودی نیازمندان به کمیته با توانمند‌سازی مددجویان

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مرکزی زکات گفت: اقدام برای توانمندسازی مددجویان و خانواده‌های نیازمند سبب شده است تا ورودی افراد نیازمند به کمیته امداد تعدیل شده و کاهش یابد.

کاهش ورودی نیازمندان به کمیته با توانمند‌سازی مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین نبی‌لو صبح امروز در مراسم جشن روزه اولی‌ها در اردبیل اظهار داشت: از نخستین روزهای ماه مبارک رمضان سفره‌های احسان و نیکوکاری برپا شده و امسال برنامه ما با محوریت مساجد است.

وی احیای سنت‌های حسنه را یکی از ضروریات اجرای برنامه احسان و نیکوکاری اعلام کرد و یادآور شد: ما قرار است در هر مسجد محله با محوریت علما و روحانیون و خیرین و نیکوکاران سفره‌های احسان را برپا کنیم تا هم جایگاه مسجد به عنوان تراز اسلام حفظ شده و هم نیازمندان و فقرا از سفره‌های کریمانه استفاده کنند.

دبیر شورای مرکزی زکات خاطرنشان کرد:‌ در کنار اطعام نیازمندان بحث آزادی زندانیان، اکرام ایتام، کفاره و فطریه را نیز شاهد هستیم و برنامه مفتاح‌الجنة نیز باز با محوریت مساجد انجام می‌شود.

نبی‌لو گفت:‌ در استان اردبیل این برنامه در 140 مسجد برگزار می‌شود تا در ماه مبارک رمضان همه خانواده‌های نیازمند اطعام شده و مورد اکرام قرار گیرند.

این مسئول بیان داشت: ما با استفاده از ظرفیت جمع‌آوری کمک‌های مردمی و حرکت خیر‌خواهانه آنها همه ساله با تامین جهیزیه و مسکن محرومان آنها را راهی خانه بخت کرده و یا از سرپناه مناسب برخوردار می‌کنیم.

مشاور سرپرست کمیته امداد وظیفه اصلی کمیته امداد را توانمند‌سازی اعلام کرد و افزود: تولید فقر دست کمیته امداد نیست بلکه ما سعی می‌کنیم در یک ورودی و خروجی افراد نیازمند را توانمند کرده و آنها را از شایسته‌ترین خدمات بهره‌مند کنیم.

نبی‌لو ادامه داد: ‌هر چند ورودی برای کمیته امداد همراه با نیاز و طلب کمک است اما در یک فرایند تدریجی در خروجی شاهد آن هستیم که افراد توانمند شده و قادر به تامین معاش و زندگی خود هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود کمیته امداد استان اردبیل را در اجرای طرح‌های مختلف یکی از مجموعه‌های موفق توصیف کرد و اظهار داشت: ‌در این استان طرح‌های ابتکاری متعددی به همت همکاران و همراهی مسئولان و خیرین انجام شده و شاهد آن هستیم که در جای جای استان اردبیل طرح‌ها با رضایت‌مندی مدد‌جویان مواجه شده و استقبال آنها نیز حاکی از این مسئله است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول