اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خبر داد

سفره‌های احسان و اطعام از فردا پذیرای نیازمندان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل گفت:‌ همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) از فردا سفره‌های احسان و اطعام نیازمندان و ایتام در جای جای استان اردبیل برقرار می‌شود.

سفره‌های احسان و اطعام از فردا پذیرای نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری جشن رمضان و اجرای طر‌ح‌های متعدد کمیته امداد در هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام در اردبیل اظهار داشت: برنامه‌های ما مختص این ایام نیست اما با توجه به حال و هوای معنوی رمضان این برنامه‌ها در ماه ضیافت الهی رونق می‌گیرد و شاهد جلب و جذب بیشتر خیرین و نیکوکاران و بهره‌گیری از حمایت‌های مادی و معنوی آنها هستیم.

وی با اشاره به خلأ روحی و روانی ایتام و فقرای جامعه در بهره‌گیری از این فضای معنوی برای تقویت روحیه و تعالی اندیشه‌ها خاطرنشان کرد: خیرین و انسان‌های نیکوکار و همچنین حامیان این ایتام این خلأ را به هر نحوی پر می‌کنند تا برخی نارسایی‌های اجتماعی را شاهد نباشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل یادآور شد: امسال نیز همزمان با این ایام و در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) جشن ضیافت در اردبیل و شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود و در کنار آن نمایشگاهی از توانمندی‌های خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد برپا می‌شود که سعی داریم با ارائه شناسنامه ایتام جلب حامیان و یاری‌کنندگان این قشر از جامعه را با قوت و قدرت شاهد باشیم.

زلالی با یادآوری اینکه امسال در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی این جشن با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حامیان بیش از 145 میلیون تومان به ایتام خود کمک کرده‌اند تا یاریگر آنها باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول هدف اصلی از برگزاری این جشن را تشویق و ترغیب انسان‌های نیکوکار در راستای کمک به نیازمندان جامعه، تقویت حس نوع دوستی و همچنین جمع‌آوری کمک‌های آحاد مردم برای رفع نیازمندی حوزه درمانی، اشتغال، ازدواج و تحصیل این خانواده‌ها اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با یادآوری اینکه در این هفته سعی خواهد شد شایسته‌ترین خدمات و سرویس‌ها در قالب افطاری و توزیع غذای گرم و جیره خشک انجام شود، افزود: از مجموع 69 هزار و 500 مددجوی این نهاد انقلابی 58 درصد در روستاها سکونت دارند که این خود حکایت از توجه جدی به محرومان جامعه در مناطق روستایی و دور‌افتاده است.

زلالی تبدیل فرهنگ مستمری بگیری به فرهنگ کار و تلاش و خودکفاییی را از اولویت‌های این نهاد خدماتی برشمرد و بیان داشت: اداره کل کمیته امداد استان در سال گذشته به بیش از 27 هزار نفر خدمات موردی ارائه کرده و در کنار آن به آزادی زندانیان جرایم غیر‌عمد و تأمین برخی از نیازهای درمانی و تحصیلی افراد بی‌بضاعت جامعه کمک کرده است.

وی یکی از طرح‌های موفق کمیته امداد را طرح شفا در جذب نیکوکاران جامعه برای کمک به بیماران صعب‌العلاج و پرهزینه اعلام کرد و ادامه داد: این نهاد انقلابی در یک سال گذشته 800 بیمار سرطانی را زیرپوشش برده است و سعی کرده آنها را از کمک‌های درمانی بهره‌مند کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: با پهن کردن سفره‌های افطاری در مساجد و محلات و توزیع غذای گرم و سبد کالایی در منزل و خانواده‌های نیازمندان آنها را مورد حمایت و اطعام قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول