اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قیروکارزین صورت گرفت

ثبت‌نام بیش از 5 هزار نفر در طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: فرماندار قیروکارزین از ثبت‌نام تاکنون بیش از 5 هزار نفر در طرح پزشک خانواده در این شهرستان خبر داد.

ثبت‌نام بیش از 5 هزار نفر در طرح پزشک خانواده

عبدالحسن صمدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است و تمام مدیران باید در این راستا تلاش کنند.

وی تحقق عدالت در سلامت و دسترسی تمام مردم به خدمات بهداشتی را از اهداف این طرح دانست و افزود: با اجرای طرح ملی پزشک خانواده شهری هزینه‌های مردم برای دریافت خدمات با کیفیت بهداشتی و درمانی کاهش پیدا کرده و مردم در یک مسیر مناسب درمانی قرار می‌گیرند.

صمدنژاد با بیان اینکه هر پزشک در این طرح تا سقف 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد تصریح کرد: در این طرح فرد تنها با یک پزشک ارتباط داشته و پزشک خانواده از دولت سرانه‌ای بابت افرادی که زیر نظر وی است دریافت می‌کند و هزینه‌های درمانی افراد کاهش می‌یابد.

فرماندار قیروکارزین ارتقای وضعیت بهداشت و درمان و پیشگیری را سبب سلامت جسمی و روحی جامعه دانست و ابراز داشت: در قالب طرح پزشک خانواده یک پایش حقیقی از سلامت و بیماری جامعه انجام می‌شود تا افراد از مصرف خودسرانه دارو و مراجعه به پزشکان متخصص و فوق‌تخصص معاف شده و دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سه مطب و درمانگاه تامین اجتماعی شهر قیر ثبت‌نام طرح پزشک خانواده انجام می‌شود، اظهار داشت: بیش از 13 هزار نفر در شهر قیر دارای دفترچه بیمه روستایی هستند که ثبت نام نشده‌اند و از 6 هزار نفر جمعیت دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی تاکنون 5 هزار و 125 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

صمدنژاد در پایان بیان داشت: اجرای طرح پزشک خانواده از برنامه‌های ارزشمند دولت و تضمینی بر اجرای عدالت در عرصه‌های بهداشتی و سلامت بوده که این امر نیازمند اطلاع رسانی مناسب و همکاری تمام دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول